Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۶ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

بعد از 8 ماه تیم اوپن سوزه نسخه جدید این سیستم عامل رو ارائه کرد که راهنمای نصب و توضیحات مربوط به این نسخه رو می تونید تو وبگاه های زیر مشاهده کنید .من به شخصه اوپن سوزه جزو توزیع هایه که خیلی دوسش دارم .شاید بخاطر این باشه اولین برنامه نویسی رو باهاش شروع کردم .همیشه اوبنتو میگرفتم که اونم هیچ نرم افزاری همراهش نبود و فقط یه سی دی بود منم که دستم از انترنت کوتاه اصلا حال نمی داد یه بار یکی از دوستان یه دی وی دی سوزه 9 و خورده ای گرفته بود دیدم همه چی تمومه بیشتر IDE ها همراهش بود دیگه اون شد که بیشتر نسخه های بعدیش رو هم امتحان کردم .بعد از نسخه 11.2 دیگه یه جورایی این توزع رفت تو کما خیلی سرعتش پایین اومد و همیشه باهاش مشکل داشتم حالا که نسخه جدیدش اومده امدوارم رو به راه شده باشه .

همیشه این انتشار های مداوم می تونه قوت قلب خوبی باشه که مطماَ باشیم هنوز انجین زندست و با قدرت داره به کارش ادامه میده .امروزم باز انتشار صورت گرفته که باز هم نسخه الفا cocos2d-x ریلیز شده .این نسخه که فعلا در مرحله آلفا به سر میبره بیشتر برای تست و برطرف کردن ایرادات در نسخه 3 نهایی انجین منتشر شده و یک سری باگ ها و امکانات جدید هم به اون اضافه شده .

از این لینک زیر اخرین تغیرات رو مشاهده کنید .

با وجود این همه ادیتور و IDE که برای پایتون موجوده IDLE جایگاه خودش رو هنوز داره و خیلی ها هنوز هم تنها عصای دستشون همین ادیتور سبک و زیباست .اگر خیلی باهاش کار کرده باشید حتماَ گاهی وسوسه شدید که یه دستی به سر و روش بکشید اینجا منم کد رنگ های رو که خودم استفاده می کنم قرار میدم شاید شما دوست داشتید یه بار با پنجره ای با این رنگ امیزی درش نظر کنید .

با این نرخ ارز کی می تونه ای مک بخرهخجالتی؟تازه همین ویندوز خودمون مگه چشه ؟این همه نرم افزار داره همه کارمامون رو هم راه میندازه .اما گاهی انحصار طلبی کار دستتون میده .یعنی اگه بازیتون رو بخواید روی IOS نصب کنید دیگه مجبورید یه مک دیوایس داشته باشید چون تنها راه توسعه برای IOS استفاده از Xcode هست و این IDE هم فقط رو مک دیوایس ها نصب میشه .

یه سری انجین ها این امکان رو به شما میدن که روی ویندوز بازی رو توسعه بدید ولی در نهایت این انجین ها نیز باز  پروژه Xcode تحویل میدن و باید در یک مک دیوایس کامپایل کنید .

چاره ؟

طراح بازی بودن از طراح مرحله بودن سخت تر است .ایده یک بازی رو در ذهن دارید و می خواهید به یک تیم یا یک سرمایه گذار یا یک فرد دیگر بفهمانید که بازی شما خوب خواهد شد .اگر بگوید یک بازی شبیه پرندگان خشمگین حداقل افراد کمی شما را تحویل می گیرند ولی وای به حال زمانی که ایده ای نو داشته باشید .یک بازی با مکانیکی جدید و داستانی تازه .شما روز ها ساعت ها در ذهن خودتون مشغول بازی هستید و احتمالاَ از اون لذت هم می برید ولی در دنیای بیرون توضیح آن برای دیگران برایتان مشکل است و گاهاَ موقع ارائه با نظرات بسیار نا امید کننده ای از دیگران بر خورد خواهید کرد .

شاید به ذهن شما هم رسیده باشه که یه بازی شبیه پرندگان خشمگین بسازیم یا شنیده باشید که شبیه فلان بازی چرا یکی نمی سازید و ....

اما همیشه به یاد داشته باشید فقط وقتی از یک بازی کپی برداری کنید که بتوانید بهتر از آون رو بسازید چون همیشه مردم عاشق اورجینال هستند .

منظور از اورجنیال اولین بازی در آن سبک و سیاق یا به نوعی تاپ آن سبک است .کافیست بازی شما یه پرنده داشته باشه که باید از داخل تیر و کمان رها بشه که همه بگن برو بابا این که همون انگری بردس خودمونه ایرانیای کپی کار .این باعث میشه که بازی شما در سایه بازی بزرگتر قرار بگیره .