Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












شاید یکی از اصلی ترین دغدغه های که در هنگام انتخاب یک پلتفرم با قابلیت چند سکویی وجود دارد امکان بهره گیری از امکانات خاص هر پلتفرم است .به طور مثال وقتی که بازی شما روی پلتفرم های آندروید و یا آی او اس ارائه می شود به احتمال زیاد هر پلتفرم به صورت جداگانه دارای کتابخانه ها و یا امکاناتی هستند که انجین به نوبه خود فاقد آن است .

شاید بتوان ملموس ترین مثال آن را خرید درون برنامه ای ،تبلیغات درون برنامه ای ،و یا ابزار های مختلف اشتراک گذاری نام برد که برای پلتفرم های مختلف به صورت جداگانه برای آنها ابزار های مختلفی در نظر گرفته شده است .

اما خوشبختانه در Cocos2d-x توسعه دهنده می تواند با خیال راحت این ابزار را در کنار بازی خود بگنجاند و از امکانات آن بهره مند شود .

برای این کار لازم است تا بتوان از طریق کد های ++C که زبان توسعه cocos2d-x است به توابع و متد های زبان های java در آندروید و Objective-c در ios دسترسی داشت .نحوه کار در زبان های javascript و Lua نیز به همین منوال است .

به طور مثال برای پیاده سازی سیستم خرید درون برنامه ای بازار شما می توانید کد ها و مثال های این فرآیند را از طریق راهنمای موجود در سایت کافه بازار مشاهده کنید و پس از انجام پیاده سازی در زبان جاوا در جاهایی که نیاز به فعال کردن منابع و یا هر امکان دیگری هستید در داخل کد های جاوا توابع مورد نظر خود را در ++C فراخوانی کنید .

سعی می کنم در چند مطلب آینده نحوه ارتباط بین این زبان ها را مورد بررسی قرار دهم .

مطالب به زودی لینک خواهند شد.

فراخوانی توابع ++C در جاوا

فراخوانی توابع جاوا در ++C

فراخوانی توابع Objective-c در ++C

فراخوانی توابع ++C  در Objective-c

فراخوانی توابع جاوا در جاواسکریپت

و ...

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۲)

ممنون آقای ربیعی بی صبرانه منتظر آموزشتون هستم
پاسخ:
خواهش میکنم.
انشالله سعی میکنم سریع این چنتا مبحث رو آماده کنم.
یه سوال  نسخه ++JavaScript , c  از لحاظ عملکرد و بازدهی با هم تفاوت دارن یا نه؟
 مثلا اگه یه بازی در حد candy crush بسازیم با هر نسخه  آیا تفاوت قابل توجهی  از نظر سرعت اجرا و ... دارن ؟
من میخوام cocos2d رو یاد بگیرم ولی نمیدونم کدوم نسخه لطفا راهنماییم کنید(اونجوری که فهمیدم  JavaScript راحتتره تو  برنامه نویسی ولی داکیومنتاش کمتر پیدا میشه و بلعکس)
پاسخ:
از لحاظ کارایی خب سی بهتره ولی با سی گاهی یه جوری کد میزنن که از اسکریپته بد تر در میاد.
اسکریپت نویسی برای پیاده سازی گیم پلی راحت تره و یادگیری و پیاده سازیشم معمولا آسون تره.
اگر با سی پلاس آشنایی کامل رو دارید استفاده کنید در غیر این صورت ا سعی کنی  متحان کنید گزینه دلخواهتون رو خودتون انتخاب کنید.
گاهی هم بسته به پروژه مجبورید یکی رو انتخاب کنید.
برای بازی های در حد candy نسخه جاواسکریپش کامنلا پاسخگو هست و مشکلی نخواهید داشت.
کتاب و داکیومنت نسخه جاواسکریپت و لوا نسبت به سی پلاس خیلی کمتره و این روند پیشرفت رو کند میکنه ولی چنانچه پیش زمینه خوبی داشته باشید خود پروژه نمونه همراه انجین و همچنین ویکی سایت بیشتر نیاز ها رو جواب میده.