Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












ایجاد یک پروژه جدید در Cocos Code IDE

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۳۳ ب.ظ

برای شروع آخرین نسخه از Cocos Code IDE را بر اساس معماری پردازنده و سیستم عامل خودتون از اینجا دانلود کنید و بعد از آن اخرین نسخه از Cocos2d-x js را نیز از سایت اصلی بارگذاری کنید.
برای اجرا شدن Cocos Code IDE اطمینان حاصل کنید که روی سیستم شما java نصب شده باشد در صورتی که نصب نیست ابتداَ باید آن را نصب کنید و سپس اقدام به اجرای Cocos Code IDE نمایید از آنجا که سایت اصلی احتمالا ایران را تحریم کرده است می توانید از اینجا نصب به بارگذاری اقدام کنید .



پس از اجرا شدن Cocos Code IDE از منوی File اقدام به ایجاد پروژه جدید نمایید  از میان پروژه های موجود Cocos javascript Project را انتخاب کنید.

در هنگام ایجاد اولین پروژه شما نیاز دارید تا مسیر cocos2d-x js را معرفی کنید برای این کار کافی است در پنجره شکل زیر روی گزینه Setting FrameWork کلیک کنید .


در پنجره بعدی با انتخاب گزینه custom… باید مسیری را که در آنجا Cocos2d-x js را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کرده اید مشخص کنید .دقت کنید که پوشه اصلی را انتخاب کنید .

دقت کنید پوشه اصلی را انتخاب کرده باشید.



سپس روی گزینه Ok و مجدداَ روی گزینه Ok کلیک کنید .
احتمالاَ دوباره به پنجره اصلی باز می گردید پس دوباره از منوی File اقدام به ایجاد پروژه جدید نمایید.



اما این بار در مرحله دوم از شما نام پروژه مورد نظر را در خواست می کند یک اسم برای پروژه انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید .



در پنجره بعدی شما می توانید مشخصات کلی کلی پروژه را انتخاب کنید .در صورتی که تمایل به اجرای بازی بر روی پلتفرم های Android , iOS را دارید با فعال کردن گزینه Add Native Codes مشخصات مربوط به بسته ایجاد شده را وارد کنید .(هر بسته اجرایی در این سیستم عامل ها دارای یک نام منحصر به فرد است که معمولاَ در قالب آدرس اینترنتی مشخص می شود )


و سپس روی دکمه Finish کلیک کنید تا بعد از مدتی پروژه برای شما ایجاد شده و سپس می توانید از طریق گزینه Debug اقدام به اجرا نمودن پروژه کنید .


بعد از بررسی چنانچه پروژه شما دارای خطا نباشد با موفقیت اجرا خواهد شد .

  • موافقین ۴ مخالفین ۵
  • چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۳۳ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۱)

آقا حله با موفقیت اجرا گشت.

بریم مرحله بعد لطفا.