Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

دلایلی وجود دارد که تمایل داشته باشیم از محیط توسعه ای به جز Cocos Code IDE استفاده کنیم از جمله ی این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آماده نبودن این محیط برای Linux
  • سرعت پایین 
  • کلاَ دل خوشی از Eclipse ندارید :)

به عنوان جایگزین  از WebStorm یا Netbeans و Brackets می توان استفاده کرد .که البته فکر می کنم بهترین گزینه همان WebStorm باشد.

خب بعد از اینکه پروژه با موفقیت ایجاد شد پروژه به صورت پیش فرض دارای یک عکس پس زمینه و متن Hello Word است که ما برای پروژه خودمان نیازی به آن نداریم .اما قبل از پاک کردن بهتر است نگاهی به پروژه داشته باشیم .
ساختار پروژه باید به صورت زیر باشد .

برای شروع آخرین نسخه از Cocos Code IDE را بر اساس معماری پردازنده و سیستم عامل خودتون از اینجا دانلود کنید و بعد از آن اخرین نسخه از Cocos2d-x js را نیز از سایت اصلی بارگذاری کنید.
برای اجرا شدن Cocos Code IDE اطمینان حاصل کنید که روی سیستم شما java نصب شده باشد در صورتی که نصب نیست ابتداَ باید آن را نصب کنید و سپس اقدام به اجرای Cocos Code IDE نمایید از آنجا که سایت اصلی احتمالا ایران را تحریم کرده است می توانید از اینجا نصب به بارگذاری اقدام کنید .

بیایید با هم شروع کنیم به ساخت یک بازی ساده با  استفاده از cocos2d-x و از اونجایی که فکر میکنم یاد گیری انجین با انجام یک مثال راحت تر باشه قدم به قدم بازی flappy birds رو با هم  میسازیم.

از اونجایی که من احساس میکنم زبان  JavaScript  راحت تره و راحت تر باهامون کنار میاد پس با JavaScript  شروع میکنیم.در ضمن اگر پس فردا بازی ساز نشدید یه زبانی یاد گرفتید که کلی بازار کارش بهتر از Lua  و  C++   است.

برای شروع حتما سریعا شروع به یادگیری  JavaScript  کنید .

  • اگر قبلا برنامه نویسی کار کردید این مطلب میتونه مفید باشه.
  • اگر با زبان انگلیسی مشکل ندارید شش فصل این کتاب معجزه می کنه
  • اگر هم که تا حالا برنامه نویسی کار نکردید و انگلیسی هم دوست ندارید با کتابای فارسی شروع کنید که حداقل سرفصل های کتاب انگلیسی بالا رو داشته باشه .
  • اگر هم که تا حالا برنامه نویسی نکردید و حوصله برنامه نویسی کردن و چیز یادگرفتن هم ندارید که ما رو به خیر و شما را به سلامت :)

آخرین نسخه cocos2d-x js رو هم که چند وقته ریلیز شده از اینجا دانلود کنید .

آخرین نسخه Cocos IDE رو هم از اینجا دانلود کنید.

فعلا اینا رو داشته باشید تا با هم شروع کنیم .

سرفصل ها به مرور اضافه میشوند :

بیایید مقداری از بازی های کامپیوتری فاصله بگیریم و از دنیای صفر و یک دور شویم .پدران ما زمانی که کامپیوتری نبود بازی می کردند و اوقات فراغت خود را در بچگی با بازی های محلی یا بازی های معروف دیگر پر می کردند .پیشینه طراحی بازی احتمالاَ پیشینه ای بسیار  قدیمی تر از آنچه فکر می کنیم دارد ، چه بسا بازی هایی مانند شطرنح که با وجود قدیمی بودن هنوز هم با همان قوانین بازی می شوند و هنوز هم موجب لذت قرن بیست و یکمی ها می شود پس برای طراح بازی شدن هزاران الگو و اسطوره را می توانیید بیابیم که باعث دلگرم کردن ما به حرفه ای که داریم شود.

اگر می خواهیم طراح بازی شویم یک راه بیشتر وجود ندارد و آن طراحی بازیست .با خواندن کتاب ، یا خواندن یک وبلاگ علاقه مند بازی سازی و یا حتی ساعت ها بازی کردن هیچ وقت بازی ساز نمی شویم فقط مقداری دانش ما در این باره افزایش پیدا می کند،باید طراحی کنیم و طراحی کنیم و طراحی کنیم.