Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












هکینتاش خود را سر هم کنید!

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ق.ظ

با این نرخ ارز کی می تونه ای مک بخرهخجالتی؟تازه همین ویندوز خودمون مگه چشه ؟این همه نرم افزار داره همه کارمامون رو هم راه میندازه .اما گاهی انحصار طلبی کار دستتون میده .یعنی اگه بازیتون رو بخواید روی IOS نصب کنید دیگه مجبورید یه مک دیوایس داشته باشید چون تنها راه توسعه برای IOS استفاده از Xcode هست و این IDE هم فقط رو مک دیوایس ها نصب میشه .

یه سری انجین ها این امکان رو به شما میدن که روی ویندوز بازی رو توسعه بدید ولی در نهایت این انجین ها نیز باز  پروژه Xcode تحویل میدن و باید در یک مک دیوایس کامپایل کنید .

چاره ؟

  • اگر زورتون میاد 5 تا 6 میلیون تومان برای یک IMac یا 3 تا 7 میلیوت تومان برای یک macbook Air یا Macbook pro یا 2 تا 3 میلیون تومان برای یک MacMini خرج کنید .
  • اگر مجبور به استفاده از یک مک دیوایس هستید.
  • اگر حوصله دردسر دارید(یه چیزی می گم یه چیزی می شنوید ) 
  • اگر امکان اسمبل یک سیستم جدید رو دارید .

توصیه من به شما نصب یک هکینتاش روی سیستم است.

موارد لازم :

  1. صبر
  2. حوصله
  3. پشت کار
  4. امید
  5. یک سیستم با مشخصات  سخت افزاری که در این سایت اعلام پشتیبانی شدن
  6. یک نسخه از سیستم عامل مک نسخه مورد استفاده من10.8 OS X Mountain Lion 
  7. یک فلش حداقل هشت گیگ
  8. قابلیت دسترسی به یک مک دیوایس موجود.
  9. نرم افزار Myhack
  10. یک پارتیشن 5 تا 15 گیگی خالی از فضای هارد موجود.
  11. سرچ انجین خوبی باشی.کلی مشکل پیش میاد که باید راه حلش رو گوگل کنید.

اولاَ باید بگم چهار شماره اول صد در صد لازمه من خودم در عرض سه شبانه روز تقریباَ چهار بار هر کدوم از  لینوکس و ویندوز7 و مک رو نصب کردم .مشکل موقعی پیش می اومد که من میخواستم هر سه سیستم عامل رو با هم داشته باشم ولی دو بوت لودر Grub و chamelone با هم مشکل داشتن یعنی تو Grub هیکنتاش بالا نمی اومد و تو Chamelon لینوکس .و اینکه من هر شب تا ساعت دو مشغول سر و کله زدن با سیستم بودم .

گزینه 5 خیلی مهمه چون نصب سخت افزارهای پشتیبان شده به اندازه کافی درد سر داره چه برسه به سخت افزار های که پشتیبانی نمی شود .

گزینه 6 رو تو سایتای ایرانی می تونید پیدا کنید اخرین نسخه مک هم که رایگان شد وجدان درد نخواهید داشت .

گزینه 7 که معمولاَ پیدا میشه 

گزینه 8 شما برای بوتیبل کردن فلش نیاز به یک مک دیوایس دارید من خودم یک نسخه نصب شده روی ماشین مجازی رو از سایتای ایرانی دانلود کردم 10.6.7 بگردید پیدا می کنید .و با VM Ware  بالا اوردم

پس از نصب نرم افزار Myhack که تو خود سایت می تونید راهنماش رو ببینید به راحتی می تونید فلش رو بوتیبل کنید .و اقدام به نصب کنید .

من قصد آموزش نصب ندارم چون کلی دردسر داره فقط خواستم از تجربه خودم بگم و اینکه میشه همچین کاری کرد ولی سخت (البته سخت اگه گیر بدی که هر سه سیستم عامل تو منوی بوت قابل انتخاب شدن که اخرشم این امکان رو نتونستم ایجاد کنم .) بیخیال شدم روی یه هارد ویندوز و لینوکس رو با هم نصب کردم رو اون یکی فقط مک رو این شد که الان هر سه رو دارم ولی چه فایده با یه روش غیر اصولی :)

بعضی از لپ تاپ ها هم انگار که سازگاری خوبی با هکینتاش دارند که از این دسته می تونید به سری پروبوک های HP نظری داشته باشید.

مشخصاتی سخت افزاری که می بینید مربوط به سیستم من که قبلاَ دست دوم با این مشخصات و یه LED  19" LG موقع ارز 1500 تومانی به قیمت 450 تومان گرفتم. برای هکنتاش هم مجبور شدم یه گرافیک یک گیگ براش بخرم کلاَ سر هم ای مک من 550 تومان هزینه داشته :)

نکات مثبت :

از این جالب تر که کلی چیز یاد میگیرید؟از سر و کله زدن با Grub تا آشنایی با کیتکس های میکنتاش الان دیگه چشم بسته ویندوز و مک و لینوکس رو نصب می کنم :) التبه من ید طولانی در نصب دارم :) .

البته باز هم تاکید می کنم حوصله خیلی زیاد می خواد .

اصلاَ هکینتاش و پورت کردن یه  جور تفریح میشه گاهی. یه گوشی Wave I هم دارم که سیستم عاملش bada هست ولی از اندروید 4.3 و ubuntu و فایرفکس روش تست شده .البته هیچ کدوم ثبات کافی رو ندارن ولی خب یه جورایی جالبه این کارا :) الان هم Android  و بادا رو با هم دارم.

این عکس رو به درخواست یکی از دوستان قرار میدم که مدل گوشی رو همراه با ورژن آندروید نشون میده

s8500 نام گوشی Wave 1 هست که به صورت اورجینال دارای سیستم عامل بادا 1 هست

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ق.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۶)

در مورد سیستم بادا خالی بندی کردی .درسته؟
اگر واقعا انجام داد یه توضیحی لینکی چیزی بزار ما هم بهر مند بشیم

  • سلیمان ربیعی
  • سلام
    در مورد سیستم بادا من چیزی نگفتم من در مورد گوشی ویو 1 که بادا روش نصبه توضیح دادم .
    خالی هم نبستم فعلا که اندروید 4 روش نصب شده داخل موضوع عکسش رو قرار میدم :)
    نسخه های ابونتو و فایرفکس رو فقط در حد تست یک روزه روش نصب کردم چون اصلاَ پیداری لازم رو نداره و امکان تماس و اس ام اس هم وجود نداره .
    ولی تو این نسخه از اندروید که عکسش ضمیمه شده هم اس ام اس و هم تماس به خوبی کار می کنند.
    خیلی ممنون از نظرت
  • سلیمان ربیعی
  • www.xda-developers.com  بخش مربوط به بادا اکثر خبرای پورت و نسخه های جدید روهمراه با نظرات استفاده کنندگان می تونی ببینی
    سلام . من تازه با بلاگتون آشنا شدم. خیلی عالیه.... من هم میخوام میخوام نرم افزار بخونم.. برای رتبه آوردن در مسابقات بیان.. شما چیکارا کردین،؟؟؟؟؟ چقدر الگوریتم خوندین؟؟؟؟
    سلام 
    خیلی خوش اومدی والله من اگه وقت شه قراره فقط یکم سوال حل کنم :)
    فعلا که خبری از تاریخ دقیق مسابقات نیست فقط دوست دارم یکم دیگه عقب بیفته وقت پیدا کنم :)

    Manzuram ine ke che chizi baese barande shodanetun shod????
    پاسخ:
    چیز خاصی که لازم نیست فقط کتابای مثل Art of Programming Contest می تونه کمک کنه