Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












با ظرافت تحریم ها را دور بزنیم

چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۷ ب.ظ

اسماَ قراره تحریم جدید دیگه ای شامل ایران نشود :) ولی این حرف سیاست مرداست و اعتبار زیادی برایش نمی شود قائل شد:) اگر هم تحریم جدیدی وضع نشه فعلا اون قدر تحریم وجود دارد که تا چند سال دلمان برای دور زدن و کلک رشتی های مختلف در دور زدن این تحریم ها تنگ نشود :) 

خیلی وقت ها وقتی فایلی رو می خواهید دانلود کنید مثلاَ از گوگل کد یا اندروید دولوپر که از مثال های بارز مشکلات برنامه نویسای ایرانی اندروید هست و خیلی ملموسه با ارور عدم دسترسی از ایران رو به رو می شوید .

راه  حل  اول : بگردید و ببینید کدوم هم وطن قبلاَ فکری به این حال کرده و در راه خدا فایل رو در سایت دیگه ای اپلود کرده که شما از همین طریق می توانید به مقصودتان برسید.البته همیشه بخت با شما یار نیست مثلا اگر بگردید فایل های ADT برای ویندوز و حتی لینوکس تو وبستایت های فارسی هست ولی برای مک من که هرچی گشتم پیدا نکردم :(

راه حل دوم :خودتان دست به کار شوید و با صرف هزینه یا خواهش از دوستان با نرم افزار های مختلف که همتون میدونید منظورم چیه به این سایت ها دسترسی داشته باشید که البته برای کسای که اینترنت پر سرعت دارن خوبه و می توانند به مرادشون برسند ولی وقتی مشکل پیش میاد که لینک فایل قابلیت ادامه نداشته باشه و یا حجم فایل زیاد باشه و در این میان هم این نرم افزار ها از سرعت اینترنت شما کم می کنند و هم در صورت نوسان اینترنت (که در ایران یه چیز طبیعیه و هزار و یک جور نهنگ و کشتی و کوسه تو دریا در حال ور رفتن با این اینترنت طفلکی ما هستند )همه چی نقش برآب می شود .

راه حل سوم : البته کمی پر دردسر تر(البته فقط اولش)اینه که یه هاست رایگان که جدیداَ تو نت ریخته با امکان دسترسی به SSH (شل امن )داشته باشید و فقط اسم نرم افزار و دستور Wget رو شنیده باشید .این نرم افزار که یه نرم افزار اوپن سورس گنولیونکس هست به خوبی از عهده کار بر خواهد امد .کافیه که به محل دلخواه سویچ کرده و اقدام به دانلود فایل روی هاست رایگان کنید و بعد از اتمام دانلود شما یه لینک مستقیم بدون تحریم دارید .

مثلاَ این هاست رایگان من arvant.hostraygan.com که وقتی بهش مراجعه می کنید پیغام محدویت سی پی یو رو نشان خواهد داد :) ببین که چه بلای سرش اوردم :) ولی همچنان می شود ازش دانلود  کرد و به این روش ازش استفاده کرد .

در اینجا می تونید راهنمای بیشتر آپشن های wget رو مشاهده کنید.

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۷ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۳)

  • رامین فیروز
  • راه حل آخری مشکلش اینه که اصولا فقط به درد دانلود فایل نهایی می خوره. یعنی وقتی گوگل دولوپر مسدود باشه، لینک فایل مورد نظر رو نداریم که بخوایم دانلودش بکنیم. اول و آخرش به فندق شکن نیازه!
    بهر حال خوبی این مطلب آشنایی من با یک هاست رایگان با دسترسی SSH بود. سپاسگزارم :)
    پاسخ:
    برا خودم  چیزی که معمولاَ پیش میاد اینه که لینک هست اجازه دسترسی نیست :)
    منظورتون رو دقیق متوجه نشدم... شما برای دسترسی به سایت یا لینکی که فیلرت هست دو راه ساده دارید...یکی bind کردن و یا همون ssh tunneling هست دیگری هم torsocks ...
    درست متوجه منظورتون شدم؟ آیا همین کافی نبود؟
    پاسخ:
    راه حلی که ارایه شد بیشتر برای دانلود بود که تو مزیت اصلیش یکی اینکه با پهنای باند و سرعت یرور فایل رو دانلود میکنید و بعدا می تپنید سر فرصت دانلود کنید که برای مواردی مثل محدویدت زمان دانلود یا از سر گیری خیلی می تونه مفید باشه دومش هم همون در دسترس بودن سایتا بدون محدیدیت از طریق وب سرور
    بری توی سایت http://downloads.ir/    یه اکانت بگیرید . هر لینکی که می خوای دانلود می کنه .
    برای رفتن توی سایتها و دریافت لینک هم یه قند شکن بگیرید . ایتس دان بی بی
    پاسخ:
    برای فایل های با حجم کمتر از چهل مگ شاید ولی نه فایلای چهار گیگی که لازم میشه گاهی