Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۷ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

قبلاَ یه پست در مورد pygame گذاشته بودم حالا خواستم یه مثال ساده از این بازی رو هم قرار بدم که افرادی که دوست داشتن به تونن به عنوان راهنما ازش استفاده کنن :) .در ابتدا باید ماژولای pygame رو از سایتشون دانلود کنید و به پایتون اضافه کنید .

اگه بخوام پایتون رو برای تازه کار ها معرفی کنم صد در صد اولویت اولم تو IDE همون Pycharm خواهد بود .یک محیط فوق العاده زیبا کاربردی و تر و تمیز فقط یکم بگی نگی کنده که اونم خیلی آزار دهنده نیست و شاید خیلی هم احساس نشه .

امکانات زیادی رو چه در زمینه تایپ کد و چه در زمینه خطا یابی و حتی کنترل پروژه در اختیارتون میزاره .

دارای لایسنس های متعددی هم می باشد که می تونید جهت آشنایی از نسخه سی روزه استفاد کنید .جهت استفاده های آموزشی و توسعه نرم افزار های اوپن سورس هم می تونید لایسنس رایگان رو از سایتشون دریافت کنید .

امکان کار با پی کیوت و جانگو رو هم در اختیار شما قرار میده .

امکان Google App Engine برای توسعه برنامه های گوگل اپ رو هم داره

می تونید نسخه 30 روزه و شرایط لایسنس رو اینجا مطالعه کنید.


شاید ++C برای خیلی ها که می خوان تازه شروع به کار بازی سازی کنن سخت باشه .شاید خیلیا که دوست دارن بازی ساز باشن الان سن و سال کمی دارن و هنوز زوده با همچین زبانی دست و پنجه نرم کنند.

پایتون یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی موجوده راحتی سنتکس و تمیزی کد نوشته شده با پایتون باعث میشه که سریعاَ قابل یادگیری باشه همچنین ماژول های زیادی که همراه مفسر وجود داره برنامه نویسی رو لذت بخش تر می کنه .و در کل  زبان های مفسری به نظر من آسون تر هستند.

اما بعد از یادگیری پایتون اگه خواستید دنبال یه گیم انجین خوب بگردید من pygame رو پیشنهاد می کنم .

نقش داستان در بازی :

بستگی به نوع بازی که می خواهیم بسازیم داستان بازی می تواند نقش اساسی در موفقیت یک بازی داشته باشد .البته لزوماَ هر بازی دارای داستان نیست مثل بیشتر بازی های پازل و حتی در بسیاری از بازی ها هم داستان بیشتر حالت تجملاتی داره :) . مثلاَ در بازیangry birds شما افسانه سرایی ها و داستان های در باره بازی می شنوید ولی در ضمن بازی فقط خوک شکار می کنید :)

داستان پردازی در بازی های که وابستگی شدید به داستان دارند و حتی گیم پلی بازی بر اساس داستان بنا نهاده شده است جایگاه خاصی دارد و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود .وجود یک داستان سر راست و جذاب در یک بازی می تواند به شدت گیمر رو از سر درگمی نجات دهد و خود داستان بهترین راهنما برای عبور از مراحل مختلف یک بازی باشد .

سازنده کلاس

در انجین شما با استفاده از سازنده کلاس (مبحث سازنده کلاس در شی گرایی در زبان ++C) می توانید متغیر های اولیه رو مقدار دهی نماید .و همچنین با استفاده از تعریف تابعی با نام ()initwith نسبت به آماده سازی کلی شی اقدام نمایید (منطق کلاس رو می تونید در این قسمت پیاده کنید شامل اضافه کردن قسمت های مختلف به شی و ...)

اولین نسخه این انجین با زبان python نوشته شد.بعد از استفاده از ساختار کلی این انجین و توسعه برای ios با نام cocos2d-iphone و موفقیت چشم گیر این انجین به سرعت تیم های مختلف شروع به ارائه نسخه های از پیاده سازی این انجین بر روی پلتفرم های مختلف و با زبان های برنامه نویسی مختلف کردند .

البته فقط چند عدد از این توزیع ها در حال حاظر کاملاَ فعال هستند.

کالبد شکافی Hello cpp در 10 دقیقه

خب اولین پروژه ای که به نظر من خیلی می تونه کمک کنه به شروع به کار همین پروژه Hello cpp می باشد .

این پروژه شامل فایل های:

  • AppDelegate.cpp
  • AppDelegate.h
  • AppMacros.h
  • HelloWorldScene.cpp
  • HelloWorldScene.h

می باشد.