Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۷ مطلب در بهمن ۱۳۹۲ ثبت شده است

مدتی به صورت تفننی مشغول طراحی یک بازی هستم که اگر قسمت شد شاید تا آخر اسفند به پایان رسید .البته کار روی بازی به صورت انفرادی در حال پیگیریست و من فقط اوقات فراغت رو با اون پر می کنم .بازی فعلاَ در مرحله طراحی عناصر گرافیکی به سر می برد .

داستان بازی در باره دو شخصیت مورد علاقه خودم پت و مت هست که هوس کوه رفتن می کنن اون هم در یک روز که مدام پس لرزه هایی زمین رو به لرزش می اندازد .

این عکس دو شخصیتی هست که برای بازی در نظر گرفتم :) ایده از شخصیت های دیگه گرفته شده و با استفاده از Inkscape و راهنمایی طراحی برای  برنامه نویسانی که قبلاَ تو وبلاگ لینک داده بودم طراحی کردم .

احتمالاَ بعداَ هم از روند ادامه پروژه تو وبلاگم مطلب بزارم :)

در ادامه معرفی موتور های بازی سازی آندروید سراغ تعدادی دیگر از این موتور های معروف خواهیم رفت .علاوه بر موتور های که در اینجا معرفی می گردد احتمالاَ تعدادی دیگر نیز وجود داشته باشند که در اینجا سعی شده است به معرفی برترین ها اکتفا شود .

چند روز قبل ایمیلی از طرف یکی از نویسنده های انتشارات Packt Publishing به دستم رسید در این مورد که این انتشارات قصد دارد دو عنوان کتاب در مورد cocos2d-x منتشر کند یکی برای کاربران تازه وارد و دیگری برای کاربران حرفه ای و درخواست معرفی نویسنده رو داشتن .منم لینک سورس هایی رو که قبلا رو این انجین پورت کرده بودم رو به همراه لینک تایید سورس ها و نظر کاربران در مورد اون رو براشون ارسال کردم :) که اونا هم بعد از مطالعه تایید کردن و بعد راهنمایی کلی رو در مورد نوشتن یک پیش درآمد برای  کتاب( مشخص کردن تعداد صفحات ، طرحی که مد نظرمه ، عنوان فصل ها ، تعداد فصل ها و ... ) ارسال کردن .البته کلی حرفای خوب خوب هم در مورد دست مزد و درصد فروش هم ارسال کرده بودند :)

بعد یهو شک کردم که اصلاَ اینا با ایرانی جماعت مشکلی دارن یا نه :) و به نویسندش که تو ایمیل قید کرده بود می تونم خیلی راحت هر سوالی رو که برام پیش میاد باهاش در میون بزارم ایمیل زدم و گفتم ببخشید ولی فکر می کنم شما نمی دونی ما ایرانی هستیم :)

که اونم جواب داد :

Hi Soleyman,
Thank you for updating me on your location. Unfortunately, the Iranian sanction does indeed affect us, as we are unable to proceed with business relationships with those who live in Iran (as well as certain other nations). I'm deeply sorry to have to abandon our potential opportunity to work together, but I'm afraid Packt guidelines prohibit us from acquiring authors from Iran. This is particularly disappointing to me, as you would be an ideal author for this book. 
Thank you again for your time and your interest in this, and I hope that a change in circumstances would allow us to work together in the future.
All the best,
Richard. 

Richard Brookes-Bland
Acquisition Editor 
Packt Publishing 
www.packtpub.com

Tel: 0121 265 6486

 

این طوری بود که قسمت نشد نویسنده بشیم 

خب فراخوان جشنواره ای با نام جشنواره بازی سازان مستقل ایران در محافل گیم ایران این روزا پخش شده و شروع ارسال آثار نیز از اواسط بهمن تا اواخر اسفند اعلام شده است .در این چند روز هم که از افتتاح سایت گذشته آثار خوبی در سایت ثبت شدن .آثاری که اسم تعدادی از آنها را قبلاَ شنیده بودیم و تعدادی از بازی ها نیز برای اولین بار است که احتمالاَ ارائه خواهند شد .در این جشنواره که به احتمال زیاد از طرف بخش خصوصی تدارک دیده شده، جوایزی را هم برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است  .

اگر به دنبال ابزاری برای بازی سازی آندروید هستید انتخاب های زیادی در پیش رو خواهید داشت که انتخاب یک موتور مناسب بازی سازی آندروید را می تواند مقداری سخت کند .این موتور های بازی سازی را می توان در دسته بندی های مختلفی از لحاظ رایگان یا تجاری ،دو بعدی یا سه بعدی و یا زبان های برنامه نویسی آنها دسته بندی کرد که در اینجا فارغ از این دسته بندی ها به معرفی کلی تعدادی از این انجین ها خواهیم پرداخت :

در مطلب جدیدی که در وبلاگ همفکری بیان شده نکات مهمی را در مورد تولید محصول برای یک کسب و کار تشریح کرده است که بسیاری از این نکات در یک بازی که به نحوی محصولی ساخته شده توسط یک شرکت یا استدیو بازی سازی است نیز صدق می کند .

شما را به خواندن این مطلب در وبلاگ آقای چاره خواه و در ادامه هم نکاتی را که به نظرم در این باره با بازی مرتبت است دعوت می کنم  .

 Cocos2d-html5 یک پیاده سازی از انجین cocos2d-x برای اجرا بر روی وب و مرورگرهای با قابلیت پشتیبانی از HTML 5 است .این انجین توسط جاواسکریپت و WebGL پیاده سازی شده است و API آن هماهنگی کاملی با cocos2d-x دارد .

از این انجین می توان برای ساخت بازی های آنلاین تحت وب استفاده کرد همچنین به علت هماهنگی کاملی که با cocos2d-x دارد می توان بدون تغییر ویا با حداقل تغیر خروجی بومی برای سیستم عامل های آندروید و IOS با استفاده از cocos2d-x و javascript binding گرفت .بعد از توضیحاتی در باره جاواسکریپت دوست داشتم یه بررسی هم از این نسخه داشته باشم.