Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۱۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام به همه تازه واردا و خواننده های وبلاگ سال نوی  همگی مبارک

سال 92 تا ساعاتی دیگه به اتمام خواهد رسید و سال نو از راه می رسد امیدوارم که همگی سال خوبی رو در پیش داشته باشید .خودم که بد جور زدم تو کار تغیر و تحول و فردا به کل تغیرات اساسی در زدندگیم شکل میگره :)

راستی امروز در یک اقدام نمادین بیان کل وبلاگ ها رو به عنوان وبلاگ برگزیده انتخاب کرد :) که البته با این وضع ما هم رفتیم تو برگزیده ها البته نکته جالبش اینه که چون به ترتیب حروف الفبا مرتب کردن پرچم ما بالاست و اول لیستیم یاد انتخاب اسم Apple افتادم که خدا بیامرز جابز فکر اینجاشم کرده بود که تو دفترچه تلفن بالا تر از اسم آتاری قرار می گیرند :)

هر چه بود باعث شد بازدید کننده های وبلاگ امروز رکورد به یاد ماندنی به جا بزارن :)

سال همتون به خوشی و خرمی

گام نخست ایده یابی :

معمولاَ بیشتر تیم  و شرکت هادر ابتدا حول یک ایده شکل می گیرند .یکی از اعضا ایده ای به ذهنش خطور میکند و بر مبنای همین ایده اقدام به جمع آوری تیم و گاهاَ ایجاد یک استودیو می کند .یا به تنهای مشغول به کار بر روی ایده مورد نظر می شود .

البته شاید در مواردی اتفاق بیفتد که چون اعضا به طور کلی علاقه مند به مقوله طراحی بازی هستند اقدام به تشکیل گروه و تیم می نمایند و بعد به دنبال ایده ای برای ساخت بازی هستند .در این این شیوه نحوه انجام کار و ادامه فعالیت مقداری بغرنج تر از گروه اول است چون در ابتدا باید نشست های ویژه ای برای پیدا کردن ایده های مناسب تشکیل شود و بعد از میان ایده هایی که موجود است بهترین ایده انتخاب شود .

اگر ایده ای برای ساخت بازی در ذهن ندارید لازم نیست سالها منتظر باشید تا جرقه ای صورت گرفته و ایده بازی نابی به ذهن شما رسوخ کند بهتر است شروع به کار کرده و بدون ایده پیش بروید.شاید بپرسید مگر ممکن است بدون ایده شروع به بازی سازی کرد؟البته که می شود شروع به کار هر چند بدون ایده بهتر از دست روی دست گذاشتن و منتظر معجزه ماندن است .رابطه ایده و بازی گاهاَ به رابطه مرغ و تخم مرغ هم شباهت دارد(تخم مرغ اول به وجود آمد یا مرغ؟)

اوایل شروع به کار وبلاگ چند نفر از علاقه مندان به Qt به وبلاگ سر میزدند .نمی دونم هنوز این بازدید کنندگان رو دارم یا نه ولی با پیشرفت روز افزون این پلتفرم محبوب نیاز واقعاَ شدیدی به منابع آموزشی احساس می شود  .از طرفی این پلتفرم در نسخه 5 جهش خوبی داشته  و در حال حاظر داره راه خودش رو به پلتفرم های آندروید و IOS باز می کنه .QML یک زبان بسیار جالب با امکانات جذابی شده و کار با اون مفرح و لذت بخشه .من به عنوان یه پروژه جانبی اقدام به ثبت یک وبلاگ جدید با ادرس http://Quick.blog.ir کردم که دوست دارم مقداری مطالب آموزشی رو به صورت دست بنده شده در آن برای آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان قرار بدم .وبلاگ بیان امکان ثبت دو نویسنده را برای سرویس رایگان فراهم کرده از دوستان اگر هنوز علاقه مندی به Qt و فراگیر کردن اون وجود داره اعلام آمادگی کنه تا دسترسی نویسندگی براش ایجاد کنم .

بی صبرانه منتظر حضور سبزتان هستم :)

متاسفانه به علت عدم استقبال و مشغله کاری پروژه با شکست مواجه شد :(

علاوه بر نسخه 3 از انجین cocos2d-x که فعلاَ در مرحله پیش ارائه در حال توسعه است نسخه 2 از این انجین که نسخه پایدار را شامل می شود نیز به تازگی شاهد ارائه نسخه جدید 2.2.3 هستیم.در این انتشار نسخه های Cocos2d-x v3.0 rc0(قبلاَ اطلاع رسانی شده بود اما احتمالاَ به دلیل همسان سازی همین انتشار همزمان مقداری به تعویق افتاده و دوباره بر روی سایت قرار گرفت) و Cocos2d-JS v3.0 alpha  در نسخه پیش نمایش و نسخه های Cocos2d-x v2.2.3 و  نرم افزار Cocostudio v1.3 در نسخه پایدار ارائه شده اند .

لینک خبر از سایت اصلی

معمولاَ اخبار زیادی در مورد بازی هر روزه در حال انتشار است که نوشتن مطلب در مورد هر کدام از این اخبار و مطالب جالب امکان پذیر نیست . به همین دلیل برای جمع بندی هرچه بیشتر این مطالب و متمرکز کردن این مطالب برای خوانندگان وبلاگ سعی در راهندازی و فعال کردن بخش پیوند روزانه می کنم در این این لیست از آخرین اخبار و یا مطالبی که به نظرم جالب است را به عنوان لینک به مطلب اصلی ارسال می کنم .امیوارم این کار بتونه تعدادی بیشتر از علاقه مندان رو به صورت روزانه به وبلاگ دعوت کنه

مثل اینکه بازار داغ مسابقات داغ تر شده .ایرانسل هم مدتی هست که فراخوان مسابقه اپلیکیشن نویسی رو ارائه داده ولی معمولاَ خیلی به مسابقات وطنی امیدوار نباشید اما باز شرکت در اون خالی از لطف نیست :)

چون دیدم شاید خیلیا علاقه مند به مسابقات باشن خبر رو گذاشتم 

خبر و لینک صفحه اصلی

خب دوباره اوبونتو دست به کار شد و مسابقه اپلیکیشن نویسی برگذار کرد .این بار هم مثل دفعه قبل مدت زمانی که فرصت دارید تا اپلیکیشن رو ارائه بدید خیلی کمه و در حد یک ماه کل زمانی است که اوبونتو در اختیار توسعه دهندگان برای ارائه یک نرم افزار برای پلتفرم اوبونتو تاچ قرار داده است .

در مسابقه قبلی بخش بازی هم وجود داشت که من شرکت کردم دستشون درد نکنه یه تیشرت هم یادگاری از انگلیس پست کردن ولی این دوره خبری از بازی نیست و مثل اینکه فقط برنامه کاربردی مد نظر است .

کسانی که علاقه مند هستند می تونند هرچه سریع تر برنامه خودشون رو با استفاده از QML یا HTML5 ارائه بدن البته برنامه ها حتماَ باید برای اوبونتو تاچ ارائه شوند و برای اینکار نیاز مند نصب ubuntu sdk هستید که فعلاَ فقط نسخه اوبونتوی اون موجوده 

لینک صفحه  مسابقه

یه کتاب در مورد cocos2d-x در اختیار دارم که خیلی قبل تر می خواستم روی وبلاگ قرار بدم که ابتداَ خواستم در مورد قرار دادن فایل های دارای قوانین کپی رایت با بیان مشورت کنم که هیچ جوابی دریافت نکردم .

به علت مشکلات تحریم امکان خرید نسخه اصلی کتاب وجود ندارد پس تنها راه استفاده ازکتاب انتشار اون به همین صورت است .

امیدوارم از کتاب کمال استفاده رو بکنید .

کتاب واقعاَ عالیست در طول فصل ها چهار عنوان بازی رو به صورت کامل تشریح می کنه که هر کدام از اونها به نوبه خود یک منبع عالی برای برنامه نویسی با انجین هست

کتاب برای نسخه 2.0 آماده شده است اما می تونید برای نسخه 2.1 اپدیت های لازم را در این پست ببینید

لینک دانلود

اخرین بازی که روی گوشیم نصب کردم بازی به نام shadow blade بود .بازی که از گیم پلی جذابی برخوردار بود یک بازی در سبک شاهزاده ایرانی که قبل تر برای سمارت فون ها ارائه شده بود .سه فصل اول را که پشت سر گذاشتم در اخرین سکانس وقتی که اطلاعات مروبط به طراحان بازی رو مشاهده کردم با تعجب دیدم که همه اسم ها ایرانی است .با هیجان زیاد به وب سایت بازی مراجعه کردم ولی استودیوی بازی را یک استودیوی خارجی معرفی کرده بود ولی وقتی سایر محصولات را نگاه می انداختم متوجه شدم که بازی گرشاسب هم از همین استودیو ارائه شده است به این نتیجه رسیدم که این شرکت احتمالاَ پوششی برای عبور از تحریم های موجود باشد .

دقایقی پیش اولین نسخه RC از انجین cocos2d-x عرضه شد .

نسخه سوم این انجین تفاوت های زیادی با نسخه های قبلی داشت و استفاده از قالب برنامه نویسی  سی پلاس پلاس به جای قالب آبجکتیو سی بنیادی ترین تغیر موجود بود .به علت اینکه انجین یک پورت از انجین cocos2d-iphone بود قالب برنامه نویسی آبجکتیو سی را نیز به ارث برده بود اما با ارائه نسخه سوم این قالب عوض شد.نسخه سوم که شامل تغیرات زیادی برای هرچه بهینه تر شدن با استاندارد های C++ 11 ارائه شد بعد از ارئه نسخه های آلفا و بتا همکنون به نسخه rc رسید در این نسخه بیشتر باگ های گزارش داده شده برطرف گردیده و ویژگی های جدیدی نیز به آن افزوده شده است .این نسخه هم اکنون جهت استفاده در پروژه های تجاری مناسب ارزیابی شده است .

برای دانلود می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

این نسخه فقط نسخه C ++ v3 را شامل می شود.