Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












بازی سازی برای آندروید(بخش دوم)

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۵۱ ب.ظ

در ادامه معرفی موتور های بازی سازی آندروید سراغ تعدادی دیگر از این موتور های معروف خواهیم رفت .علاوه بر موتور های که در اینجا معرفی می گردد احتمالاَ تعدادی دیگر نیز وجود داشته باشند که در اینجا سعی شده است به معرفی برترین ها اکتفا شود .

Gideros Studio :

مناسب جهت بازی های دو بعدی و قابلیت ارائه خروجی برای آیپد ، ایفون و اندروید.

زبان برنامه نویسی مورد استفاده Lua  و دارای ابزاری برای شبیه سازی اجرای بازی بر روی سیستم می باشد که کار توسعه را راحت تر می نماید.

استفاده از موتور فیزیک box2d و قابلیت کار با سنسور های سخت افزاری گجت از جمله مزایا آن است که می شود روی آن تاکید کرد .

این موتور دارای نسخه رایگان نیز می باشد که در نسخه رایگان صفحه اسپلشی به صورت اجباری ظاهر می گردد.

Marmalade SDK:

پشتیبانی از آندروید ، ایفون و آیپد و تعدادی دیگر از پلتفرم ها

دارای لایسنس 30 روزه رایگان

زبان برنامه نویسی C++

مناسب برای ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی

Esenthel Engine:

مناسب برای بازی های دو بعدی و بازی های سه بعدی

گرفتن خروجی با یک کلیک برای پلتفرم های اندروید و ای او اس

زبان برنامه نویسی C++ به همراه پشتیانی از اسکریپت نویسی

دارای ادیتور اختصاصی موتور فیزیک ،امکانات ایجاد رابط کاربری غنی و بسیاریر امکانات دیگر

از جمله حرفه ای ترین انجین های حال حاظر به شمار می رود

انجین فقط دارای نسخه تجاری می باشد .

ShadingZen:

زبان برنامه نویسی جاوا

پشتیبانی از اندروید

امکان ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی

Kivy :

زبان برنامه نویسی پایتون 

فعلاَ در مراحل ابتدایی قرار دارد و استفاده از آن در پروژه های بزرگ توصیه نمی شود .

قابلیت ارائه برای آندروید و آی او اس

به صورت اوپن سورس و رایگان ارائه می شود.

Shiva 3D :

از لحاظی شباهت زیادی به انجین unity 3d دارد 

قابلیت ساخت بازی های سه بعدی و گاهاَ دو بعدی را نیز دارا می باشد.

دارای ادیتور اختصاصی و برنامه نویسی به زبان C++ , Lua

انجین تجاری می باشد

SIO2:

قابلیت گرفتن خروجی برای پلتفرم های مختلف

قابلیت ساخت بازی به صورت دو بعدی و سه بعدی

دارای شبیه ساز برای تست و توسعه بر روی پی سی

قابلیت اسکریپت نویسی به زبان Lua

Unigine

مناسب برای ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی

قابلیت پشتیانی از اسکریپت نویسی به زبان Lua

دارای ادیتور 

انجین تجاری می باشد .

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۵۱ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۴)

  • => محمد غفوری
  • سلام دوست گرامی
    امکانش هست در صورت داشتن وقت خالی کمکی در تغییرات کوچک قالب وبلاگ به من بکنین ؟
    ممنون میشم
    ادرس وب فعلیم هم 
    dr-kap.mihanblog.com
    پاسخ:
    سلام 
    با اینکه خودم فقط تا حدود خیلی محدودی با طراحی قالب و اینا آشنام ولی اگه کمکی از دستم بر بیاد خوشحال میشم کمک کنم .
  • => محمد غفوری
  • خیلی ممنون از محببتون 
    من میخوام اون قسمتی که متن توش مینویسم یعنی برای مثال http://bayanbox.ir/id/6185124204779159436?info
    رنگش سفید تر بشه مثل وبلاگ قبلیم یعنی این طوری بشه
    http://bayanbox.ir/id/2157540260814709611?info
    شما در این زمینه اشناییتی دارین ؟
    بازم مرسی از لطفتون
    سلام مهندس 

    آینده kivy رو چطوری ارزیابی می کنی ؟‌ 


    پاسخ:
    پروژه های مثل kivy یا منو استدیو (برنامه نویسی سی شارپ روی اندروید) از اونجایی که حتماَ برای کار با ای پی های جدید باید منتظر باشید که رابط اون فراهم بشه معمولاَ همیشه یک قدم عقب تر هستند و با ارئه نسخه های جدید تر از سستم عامل میزبان به نظرم ناپایداری ها بیشتر خودش رو نشان خواهد داد .در کل هر کدام از این راحل حل ها که برای برنامه نویسی چند سکویی جدیداَ ارائه شده مثل همین kivy یا حتی کیوت و دلفی که جدیداَ اقدام به ارائه خروجی برای آندروید و آی او اس کردن معایب و مزایای خاص خود رو دارند که بسته به نیاز شما از پروژه می تونن مفید باشند .اما در کل پروژه هایی که خیلی به امکانات سیستم عامل میزبان نیازمندن به نظر من که به صورت بومی نوشته بشوند بهتره.
    سلام نظرتون در مورد libGDX چیه؟ کار باهاش راحته یا مال حرفه ای هاست؟ میشه با cocos2d-x مقایسه اش کرد؟
    پاسخ:
    فکر کنم کار باهاش نیازمند تخصص بیشتری نسبت به سایر انجین ها باشه.فکر کنم تو راحتی و داکیومنت و کامیونیتی کوکوس یه سر و گردن بالا تر باشه