Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












کتاب واقعی شدن

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ

مهندسی نرم افزار یکی از بحث های است که برای پیش برد هر محصول نرم افزاری نیاز است .فرقی نمی کند شما برای تولید نرم افزارتان یک تیم یک نفره دارید یا یک تیم n نفره به هر حال شما در حال مهندسی یک نرم افزار هستید.

فرق نمی کند که اصلا شما با مفهومی به نام مهندسی نرم افزار اشنا هستید و دارید از فرمول ها و قوانینی که معمولا در کتاب ها عنوان شده استفاده میکنید یا اینکه به صورت رندوم هر روشی  را که درست میدانید به کار میبرید در هر حال نرم افزار شما باید مهندسی شود.

 

در اولین تجربه ام از یک کار تیمی به این نتیجه رسیدم که به خاطرات درس مهندسی نرم افزار و کتاب اون مراجعه کنم و متاسفانه هر چه بیشتر مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم که این کتاب را برای کارکنان شرکت هایی همچون گوگل و مایکروسافت نوشته اند نه چهار نفر که با هم می خواهند محصول کوچکی را عرضه کنند.دوست داشتم زمان به عقب باز میگشت و از استاد میپرسیدم که واقعا چند نفر از دانشجویان شما پس از فارغ التحصیلی در یکی از شرکت های بزرگ مثل مایکروسافت مشغول به کار می شوند که جواب صفر نفر و چند نفر فقط به این خاطرکه درکی از کار تیمی و تلاش برای ارایه نرم افزار ندارند پس از فارغ التحصیلی بیکار می مانند .

پس از کنار گذاشتن کتاب و جستجو در دنیای وب با دنیای آن طرف تر به نام اجایل اشنا شدم که انگار برای تیم های کوچکی مثل ما ساخته شده بود .اینکه فقط از روی کتاب و بدون کلاس اکادمیک و استاد چقدر توانستیم یک تیم چابک داشته باشیم را نمی شود محاسبه کرد اما میدانم که تاثیرش به مراتب بیشتر از ان کتاب و کلاس دانشگاه بود.

مطالعه کتاب،درک شهودی و کار عملی از طرفی ،و مطالعه سرگذشت کسانی که از راه های مختلف محصولی را ارایه کرده اند از طرف دیگر می تواند کمک شایانی به پیشرفت های ما در عرصه مهندسی نرم افزار داشته باشد.

 

ساعاتی قبل از این که این مطلب را منتشر کنم کار مطالعه کتابی به نام واقعی شدن را که مطالبی را در مورد شرکتی به نام 37signals  را در پروسه ارایه یکی از محصولاتشان شامل می شد به اتمام رساندم .لازم دیدم که جهت معرفی و تشکر از ترجمه و ارایه این مطلب مفید توسط وبسایت اسمارت لب همه خوانندگان را به مطالعه این مطلب زیبا و کاربردی دعوت کنم که در پانزده فصل و به همت اقای علی بهزادیان نژاد ترجمه و گرد اوری شده دیدن فرماید.

  • موافقین ۴ مخالفین ۱
  • سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۱)

تشکر همیشگی بابت به اشتراک گذاری مطالب مفید و کاربردی.

کتب دانشگاهی وحی مُنزَل نیستند و عدم تبعیت از آنها گناه به حساب نمی آید!
پاسخ:
دقیقا به این صورته اما دروسی مثل مهندسی نرم افزار به نظرم نیازمند توجه بیشتر اساتیده