انتشار cocos2d-x v3.0-pre-alpha0 و cocos2d-html5 v2.1.5
جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹ ق.ظ
جدید ترین نسخه از این انجین منتشر شد و تغیرات واقعاَ زیادی روی انجین صورت گرفته
Download
نکات برجسته
برای نسخه cocos2d-x v3.0 نتنها در نظر داریم که ویژگی های بارزی مثل تکنیک های رندر بهتر ، پشتیبانی از 2.5D و بهینه سازی بر اساس کامپونت و بهبود لبل ها را ها را ارائه کنیم بلکه می خواهیم هرچه بیشتر توابع را با ++C همسان سازی نمایم .
به همین دلیل در انتشار این نسخه آلفا بیشترین تمرکز ما بر روی حذف پترن های objectiv-c و استفاده هرچه بیشتر از ویژگی های 11 ++C بوده است .
ما از نتیجه خیلی راضی هستیم چون خیلی استفاده از توابع راحت تر شده است همچنین ما تمام تغیرات لازم را اعمال کردیم و تمامی API ها با نسخه V2.1 سازگار هستند.
در اینجا لیستی از وِیژگی های عمده اعلام می گردد:
- پیشوند های CC , cc از کلیه کلاس ها و توابع حذف گردیده اند .
- اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از <>std::function با استفاده از 11 ++C به این طریق شما می توانید برای CallFunc ها از ساختار Lamba استفاده کنید .
- با استفاده از این راهنما کد زنی به سبک ++C شما راهنمای لازم جهت استفاده بهینه را خواهید داشت .
- تمامی TestCpp با استفاده از توابع جدید پیاده سازی شده است .
- تمامی پروژه های IOS , Mac در یک پروژه که شامل تمامی کتابخانه ها و تمامی مثال هاست گرد هم آمده است .
- اسکریپت های که مربوط به ایجاد پروژه برای ios , Android بود حذف و به جای آن از اسکریپت create-multi-platform-projects.py استفاده شده است .
- استفاده از منابع در فایل های apk اندروید 40 درصد سریع تر شده است .
- ETC1 در تمامی نسخه ها پشتیبانی می شود
- اضافه کردن Lua برای استفاده از OpenGL ES
- SpiderMonkey به Firefox v22 نسخه اپدیت شد
- Chipmunk2d v6.1.5 به روز رسانی شد
- پروژه جهت پشتیبانی از Qt Creator اضافه شد(Qt5)
- و ...