بهره گیری از امکانات پلتفرم های مختلف در Cocos2d-x
شاید یکی از اصلی ترین دغدغه های که در هنگام انتخاب یک پلتفرم با قابلیت چند سکویی وجود دارد امکان بهره گیری از امکانات خاص هر پلتفرم است .به طور مثال وقتی که بازی شما روی پلتفرم های آندروید و یا آی او اس ارائه می شود به احتمال زیاد هر پلتفرم به صورت جداگانه دارای کتابخانه ها و یا امکاناتی هستند که انجین به نوبه خود فاقد آن است .
شاید بتوان ملموس ترین مثال آن را خرید درون برنامه ای ،تبلیغات درون برنامه ای ،و یا ابزار های مختلف اشتراک گذاری نام برد که برای پلتفرم های مختلف به صورت جداگانه برای آنها ابزار های مختلفی در نظر گرفته شده است .
اما خوشبختانه در Cocos2d-x توسعه دهنده می تواند با خیال راحت این ابزار را در کنار بازی خود بگنجاند و از امکانات آن بهره مند شود .
برای این کار لازم است تا بتوان از طریق کد های ++C که زبان توسعه cocos2d-x است به توابع و متد های زبان های java در آندروید و Objective-c در ios دسترسی داشت .نحوه کار در زبان های javascript و Lua نیز به همین منوال است .
به طور مثال برای پیاده سازی سیستم خرید درون برنامه ای بازار شما می توانید کد ها و مثال های این فرآیند را از طریق راهنمای موجود در سایت کافه بازار مشاهده کنید و پس از انجام پیاده سازی در زبان جاوا در جاهایی که نیاز به فعال کردن منابع و یا هر امکان دیگری هستید در داخل کد های جاوا توابع مورد نظر خود را در ++C فراخوانی کنید .
سعی می کنم در چند مطلب آینده نحوه ارتباط بین این زبان ها را مورد بررسی قرار دهم .
مطالب به زودی لینک خواهند شد.
فراخوانی توابع Objective-c در ++C
فراخوانی توابع ++C در Objective-c
فراخوانی توابع جاوا در جاواسکریپت
و ...