Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

حتما تاحالا بازی 2048 را انجام داده اید؟اگر شما یکی از گیمر های دنیای موبایل باشید به احتمال زیاد تا حالا ساعت ها از وقت خود را صرف انجام این بازی نموده اید و اگر هم خیلی اهل بازی کردن با موبایلتان نیستید  حتما یکی از دوستانتان را در حال انجام بازی یا به اشتراک گذاری امتیاز هایش در این بازی مشاهده کرده اید.

یکی از نسخه های ساخته شده از این بازی توسط شرکتEstoty Entertainment که یک شرکت مستقل در Latvia ساخته شده است.این بازی توانسته است که تا کنون بیش از ۱۰ میلیون کاربر را از سراسر دنیا به خود جذب نماید که با وجود این امار در هفته های نخست ارائه توانسته یکی از بهترین بازی ها در این سبک و همچنین از جمله بهترین بازی های گوگل پلی شود.

این بازی بر پایه موتور پرقدرت cocos2d-x توسعه داده شده است و در طول توسعه آن آقای  Guntis Pontags از توسعه دهندگان اصلی این شرکت با تیم ما در ارتباط بودند و ارتباط خوبی بین ایشان و تیم توسعه برقرار شد .

در اینجا مصاحبه ای را که با ایشان در مورد بازی 2048 قرار می دهیم .

شیرجه در بازی سازی موبایل:
ما در یک عصر طلایی قرار داریم ، حال دیگر این فقط شرکت های بزرگ نیستند که اقدام به ارائه بازی های مختلف می کنند و از این راه کسب در آمد می کنند بلکه هزاران تیم مستقل و شاید حتی افراد مستقلی در سرتاسر دنیا هستند که اقدام به ارائه بازی های خود و کسب درآمد از آنها می کنند که شاید نام خیلی از این تیم ها را شنیده باشید و با بازی های آنها خاطره های ماندگار داشته باشید بازی هایی همچون Limbo , Brain ,BadLand یا بازی ایرانی Shadow Blade .اینها همه نمونه هایی هستند که یک گروه کوچک توانسته اند با هم اثر شاهکاری را خلق کنند .البته این موضوع فقط در مورد بازی صادق نیست بلکه در سایر زمینه ها مانند برنامه نویسی موبایل و خیلی زمینه های دیگر نیز شاهد این تحول هستیم .تمام آنچه که شما برای ساخت یک بازی نیاز دارید به راحتی در اختیار شما قرار دارد ، تکنولوژی های فنی شامل انواع موتور های بازی چه رایگان و چه غیر رایگان ، منابع سرشار آموزشی در مورد طراحی ، صدا ،، انیمیشن ،بازارهای فروش یا به اصطلاح اپ استور ها و یک وبلاگ خوب در مورد اصول بازی سازی :) فقط کافیست که ایده خود را داشته باشید و شروع کنید البته باید بگویم که راه پر پیچ و خمی در پیش است.
برای آنکه یک بازی به مرحله ارائه برسد باید مراحل مختلفی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد این مراحل عبارت اند از :
بازگویی داستان – کاراکتر ها - برنامه نویسی– طراحی مراحل – نام گذاری – کاربا منابع هنری – طراحی انیمیشن ها – انتخاب آیکون – تبلیغات و ارائه

بازی سازی جزو پروژه های محسوب می شود که در مراحل مختلف توسعه نیازمند راستی آزمایی پروژه هستیم.فکر این که خود را در اتاقی حبس کرده و بعد از چند ماه ریاضت با یک بازی مخاطب پسند از اتاق بیرون بیایید از ذهن  بیرون کنید.

از شروع به ساخت بازی یعنی مرحله ایده شما نیاز دارید که جنبه های مختلف را ارزیابی کنید .البته ارزیابی باید به صورت دقیق صورت بگیرد که پیشنهاد هایی برای این ارزیابی ها می تواند مارا در هرچه بهتر ارزیابی کردن پروژه کمک کند.

شما بازی را فقط برای اینکه خودتان بازی کنید نمی سازید پس باید سلیقه های مختلف را در مورد بازی ارزیابی کنید در این صورت است که در هنگام ارایه بازی می توان نظر دیگران را به بازی خود جلب کنید در غیر این صورت شاهد بی میلی سایرین نسبت به بازی و شاهد هدر رفتن تمام زحمات خود خواهید بود.

خب در نهایت شاهد ارائه نسخه پایدار از نسخه cocos2d-x 3.0  بودیم .از زمان ارائه نسخه ابتدایی این انجین شاهد پیشرفت روز افزون انجین هستیم و روند توسعه انجین با جدیدت در حال پیگیریست حال شرکت های مختلفی افرادی را استخدام می کنند تا به صورت کامل فقط بر روی توسعه انجین فعالیت کرده و باز خورد های آن را به تمام جامعه کاربری بر گردانند که این ویژگی دنیای متن باز است و به حتم در آینده شاهد درخشش هر چه بیشتر این انجین خواهیم بود .

خب پس از ارائه چندین نسخه کاندید سرانجام نسخه نهایی 3.0 این انجین پر طرفدار ارائه شد .ارائه این نسخه همراه با ارائه نسخه های  

  • Cocos2d-JS v3.0alpha2
  • Cocos2d-html5 v2.2.3
  • Cocos Code IDE 
  • CocoStudio v1.3.0.1

همراه بوده است که در هرکدام از این نسخه ها شاهد به روز رسانی های عمده ای هستیم .

این نسخه نسخه استیبل به شمار رفته و می توانید با خیال راحت اقدام به استفاده از آن کنید .

لینک اصلی خبر

بعد از ارائه این نسخه به زودی مطالب بیشتری  رو سعی می کنم در مورد این انجین دوست داشتنی در صورتی که فرصت باشه تو وبلاگ درج کنم