Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

خب خان اول از هفت خان بازی سازی و اولیش از نظر من جمع آوری ایده بازیه 

بهتره ایده ها در قسمت نظرات اعلام بشه و بعد این پست آپدیت میشه و ایده نهای با ذکر خالق ایده و جزیئات اینجا اعلام میشه .

همین طور که روی ایده ها کار می کنیم دوستان می تونن رو متور کار کنن.به نظر من حتما کد های رو که قبلا َ اعلام کردم دانلود کردن و همراه با کتاب بخونن تاثیر فوق العاده ای داره .

از اونجایی که گوگل نمیزاره از گوگل کد فایل رو دانلود کنید هر جوری شده یه هاست رایگان گیر اوردم و فایل رو اونجا اپلود کردم .کسانی که امکان دانلود از گوگل کد نداشتن می تونن فعلاَ از این لینک استفاده کنن.

دانلود با لینک مستقیم 190 مگا بایت

دوستان مثل اینکه اعلام کردن نسخه جدید تفاوت زیادی داشته من خودم هم دانلود کردم اگه اموزش جدیدی برای اجرا نیاز داشت اعلام می کنم .

هیولای کوچک فقط یک درخواست دارد :) من آبنات می خوام و شما باید اب نبات را به او برسانید البته در این راه باید تا میتوانید حد اکثر ستاره ها را در هر مرحله شکار کنید .

خب بعد از دانلود انجین نوبت به راهندازی اون در ویندوز میرسه 

چون که بیشتر دوستان با ویندوز کار می کنن و خودم هم همین طور پس آموزش ویندوز قرار داده میشه البته کار اصلاَ سختی نیست برای سایر محیط ها می تونید از قسمت ویکی خود سایت انجین کمک بگیرید .

خب  در صفحه "در باره من "گفتم که عاشق مسابقم اینم گفتم که ولی شیفته اول شدن نیستم :)

امروز پستر مسابقات بازی سازی دانشجویی رو تو وبلاگ قرار دادم و می خوام یه تابستون داغ رو با وبلاگم باشید تا یه بازی رو از برای این مسابقات آماده کنیم .هدف ما مسابقاته ولی نتیجش مسیریه که طی می کنیم و چیزای که یاد میگیریم .

خب قبل از هرکاری باید بتونیم با COCOS2D-X شروع به کار کنیم .برای اینکار شما نیاز به دانلود آخرین نسخه اون از سایتشون که قبلاَ تو سایت معرفی شده دارید .

خب همین حالا که سایتشون رو چک کردم دقیقاَ چهار ساعت پیش اخرین نسخه موجود رو ارائه دادن که همین الان ترجمش رو میزارم :)

در کل بد هم نیست همیشه اخرین انتشارات رو خبر رسانی کنم ها :)

ما خوشحالیم که پنجمین انتشار هماهنگ خانواده COCOS2D صورت گرفت.

  • cocos2d-x v2.1.4
  • cocos2d-html5 v2.1.4
  • cocos2d-iphone v2.1
  • CocosBuilder v3.0-alpha5

هدف ما ایجاد یک مجموعه ابزار کامل برای طراحی و ارائه بازی های تحت وب و موبایل به وصورت چند سکویی است .

یکی دیگه از بازی های که با cocos2d-x ساخته شده بازی Hill Climb Racing می باشد.

فکر کنم دیگه همه این بازی رو تا حالا انجام داده باشن و از اون لذت کافی رو برده باشن

ناشر:Fingersoft

دانلود از اپ استور :Link to store

دانلود از گوگل پلی:Link to store

یکی از معتاد کننده و سرگرم ترین بازی های که که بر اساس رانندگی یک اتومبیل در در یک فضای فیزیکی ساخته شده است .

BADLAND یکی از بازی های است که با cocos2d iphone ساخته شده است و حال می بینیم که در لیست بهترین نرم افزار های اپ استور اپل از لحاظ طراحی قرار گرفته است .هر چند که ای دیوایس نداشتیم که بازیش کنیم ولی من هم تریلر بازیش رو دیدم و هم تک تک پست های وبلاگشون رو دنبال کردم همچنین توضیحاتی رو که هم که خود دولوپر بازی در سایت  cocos2d iphone  قرار داده بود مطالعه کردم .

از نظر من هم واقعاَ گرافیک خارقالعاده ای داره بازی و ایده خیلی جذاب و ساده ای هم داره .فقط کافیه به نقش اصلی بازی یکم نگاه کنید تا به زیبایی اون پی ببرید.

زمانی که تصمیم به شروع برای ساخت بازی کردیم گزینه های زیادی پیش رو بود از انجین های سه بعدی تا دو بعدی .برای شروع سعی کردیم شروع کنیم به محدود کردن انتخاب ها از بین unity3d, UDK , shiva3d ,Game maker ,Construct,cocos2d,andengine,cocos2d-x ,Torque 2D,Moai

Lua

 

Lua در 10 دقیقه:

از آنجا که یکی از امکانات cocos2d-x مفسر Lua می باشد دوست داشتم گذری هم بر این زبان مفسری کم حجم ، تابعی و باز مورد علاقه گیم دولوپر های عزیز داشته باشم.

این یک راهنمای خیلی خیلی کلی در مورد این زبان برنامه نویسیه پس حتماَ برای مطالعه دقیق زبان از این مرجع رسمی استفاده کنید.