Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












۸ مطلب در دی ۱۳۹۲ ثبت شده است

وبلاگ 2D Game Art for Programmers یک وبلاگ فوق العاده جالب برای برنامه نویسانی است که خودشون کارای هنری بازیشون رو انجام میدن تو این وبلاگ با استفاده از دو نرم افزار محبوب Gimp و inkscape به خلق تصاویر جالب جهت بازی می پردازد که می تواند راهنمای خیلی خوبی برای شروع و ایده یابی یک گرافیک زیبا برای بازی شما باشد .

جاوا اسکریپت جزو زبان های اسکریپتی است که در وب کاربرد فراوانی دارد و از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است .البته این زبان در تعدادی از انجین های بازی سازی هم امکان اسکریپت نویسی را به انجین اضافه می کند که از جمله این انجین ها می توان به unity 3d ، cocos2d ، cocos2d-x اشاره کرد .از این رو خواستم تا یه بررسی کلی از زبان داشته باشیم .

من چندسالی هست که اخبار دنیای بازی رو از سایت های مختلف ایرانی پیگیری می کنم (پردیس گیم ،گمفا و ...) ولی بعد از علاقه مندی به بحث بازی های موبایل دیگه این سایت ها جذابیت خاصی برام نداشت چون تعداد خبر های که در باره بازی های همراه در سایت قرار میدادند خیلی کم بود و گاهاَ اخبار سرسری .سایت های مربوط به ارائه بازی مثل اندروید کده و ...هم فقط به تعداد مراحل و گذاشتن چند عکس از محیط  بازی های بسنده می کردند و بعدش لینک دانلود .

خب مثل اینکه عاقبت نوبت ارائه تریلر بازی هم رسید .

تریلر بازی رو می تونید از آدرس زیر مشاهده کنید .

لینک مشاهده تریلر

توضحیات کوتاه در باره بازی

دیروز اتفاقی چشمم به یه مجموعه آموزشی از شرکت لیندا تو یکی از سایتای ایرانی خورد که آموزش بازی سازی تحت آندروید رو با استفاده از cocos2d-x تشریح می کرد .وقتی دانلود کردم دیدم بر اساس آموزش قبلی این شرکت بود که قبلاَ  برای آموزش cocos2d ساخته بودن .آموزش بر اساس نسخه 2.0.1این انجین هست ولی در حال حاظر هم با توجه به اینکه آخرین نسخه cocos2d-x نسخه 2.2.2 هست پس خیلی نیاز به تغیر آنچنانی نخواهد داشت .نحوه بیان مطالب هم مناسبه و فایل پروژه ها هم همراه ویدئو ها قرار گرفته 

Strongly-typed enums

در ++C قدیم اگر یک عضو داده enum با عضو دیگری در یک enum در همان حوزه هم نام باشد شاهد ایجاد خطا در زمان کامپایل برنامه می بودیم .برای حل این مشکل نوع داده جدید تحت عنوان Strongly - typed enums به زبان در استاندارد جدید اضافه شده است.

override

جهت خوانایی برنامه از این پس هنگام تعریف توابع مجازی در کلاس های که از کلاس پایه مشتق شده اند با استفاده از override مشخص می گردانیم که این تابع به صورت مجازی تعریف شده است و در کلاس پایه یک کلاس مشابه تعریف شده است .همچنین به کامپایلر تفهیم می شود که در کلاس پاییه باید همچین تابعی به این صورت تعریف شده باشد و در غیر این صورت با ارور کامپایلر اشتباه را اعلان می کند .

Global Game Jam یک رویداد برای گردهم آوردن بازی سازان به دور هم است. هدف این رویداد ارتباط بیشتر بین بازی سازان جهت به اشتراک گذاری تجربه ها و محک مهارت های خود در رقابت جهانی است. این سایت توسط Susan Gold, Lan Schreiber و Gorm Lai راه اندازی شده است که زیر نظر International Game Developers Association است GGJ تمامی بازی سازان را با هر سابقه کاری را به این رقابت دعوت و تشویق میکند.

رویه این رویداد اینطور است که تمامی شرکت کنندگان در غروب جمعه در مکان مشخص شده به دور هم جمع میشوند و یک فیلم کوتاه کلیدی راتماشا میکنند ، در آخر موضوع مورد نظر برای ساخت بازی را دریافت کرده و بعد تمامی سایت ها از کشور های مختلف شروع به رقابت و ساخت بازی میکنند و بازی باید در غروب یکشنبه آماده باشد.