Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












شروع ساخت بازی:

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ق.ظ

شروع ساخت بازی:

خب اینکه انجین و ابزار دم دست باشه و کار باهاشم بلد باشی یه چیزه اینکه حالا چی می خوای بسازی یه چیز دیگه .اول روی  یه بازی داشتیم ایده پردازی می کردیم همه پیش بینیا رو هم کرده بودیم همه چی رو هم آماده کرده بودیم ولی همون موقع بود که بازی Birds on wair ارائه شد .گیم پلی بازی ما همون بود تازه ما عمراَ می تونستیم همچین گرافیکی رو داشته باشیم (ما اصلاَ تو تیم گرافیست نداشتیم ) پس بی خیال شدیم .

دنبال ایده بودیم که یه شب سرد بارونی تو پاییز یکی از بچه ها سر راه همش خاطره یه مسابقات نجات تخم مرغی رو که رفتن بودن تو دانشگاه تعریف می کرد همون شب یه جرقه واسه بازی نجات تخم مرغ زده شد .ایده اینکه یه سری تخم مرغ هستند که تو ارتفاقات مشخص قرار گرفتن که باید سالم به زمین برسن .خب ایده پیدا شد رفتیم سراغ کد نویسی همین که بیس کار آماده شد بچه ها پیشا پیش ابزار های رو که برای مراحل بعدی لازم بود کد میزدند منم مرحله طراحی می کردم .بعد هفت ماه بازی از نظر ما کامل شد .بحث کد نویسی رو که همزمان با طراحی مراحل انجام می دادیم .بحث گرافیک هم اولا که فقط رنگ خالص بود بعد با دست رو کاغذ نقاشی کشیدیم اسکن کردیم و روی اشیا گذاشتیم .بعد یکم سرم خلوت شد با adobe illustrator یکم ور رفتم و بازی شکل شکیل تری به خودش گرفت.

بعدش تازه افتادیم دنبال راه های فروشش بعد کلی این در اون در زدن دیدیم که اکثراَ شرکت های بازی سازی هم هدفشون داخله و ما کسی رو پیدا نکردیم که حساب دولوپر جایی داشته باشه تا اینکه یه بار شانسی با سایت شرکت آنو آشنا شدیم دیدیم برای بازیشون او پایین ارم ای او اس و آندروید و یه ارم پلی استور هم بود.موقع تماس گفتن که مشکلی نداره و در صورت تایید امکان قرار دادن از طرف اونا وجود داره .بعد از ارائه نسخه آزمایشی و چند بار دیدار به این تفاهم رسیدیم که اگه اونا روی گرافیک بازی هم کار کنن نتیجه به مراتب بهتر خواهد شد انصافاَ هم در کار گرافیکی جزو شرکتای تاپ ایرانن.همون شد که بازی الان مراحل نهاییش رو داره طی می کنه و انشالله به زودی اماده ارائه میشه در کل بازی چیزی حدود یک ساله که در دست توسعه است .

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ق.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۶)

سلام
امیدوارم موفق باشید و به زودی شاهد بازی شما باشیم.
البته امیدوارم هیچوقت از کار کردن خسته نشید دوست عزیز
سلام و خدا قوت
استاد من برنامه نویسی اندروید کار کردم و میکنم. خیلی دوست دارم بازی سازی برای این پلتفرم را کار کنم. چندتا ایده دارم که البته میخوام زود نتیجه بگیرم. شما پیشنهاد میکنید از کجا و چجوری شروع کنم.
من بیشتر دنبال ساخت بازی هایی با گیم پلی های مرسوم هستم. البته با موضوعات متفاوت تر. بیشتر اثر گذاری بازی ها مد نظرمه تا درآمد یا فراگیر شدنشون.
مدتی game maker را تست کردم اما واقعا بچه بازی بود.
دمت گرم اگه راهنمایی کنی. بیزحمت به ایمیلم یا در وبلاگم پاسخ بفرما
پاسخ:
والله اینکه بخوای زود نتیجه بگیری :) همون گیم میکر از همه راحت تره
ولی از اون راحت تر برای شما فکر کنم یه سرچی در باره unity 3d بکنی یه چیزایی دستت بیاد.خیلی از ایرانی ها هم با همین انچین جدیداَ برای آندروید بازی می سازن
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم
بازی egg oh رو با سویفت نوشتین ؟ از چه موتوری استفاده کردین؟ راستی میخواستم بدونم ساخت بازی برای اندروید سودآورتره یا برای ios؟ ممنون

پاسخ:
با سی پلاس پلاس و انجین cocos2d-x
واسه ما که سودی نداشت ولی در حالت کلی همیشه کسانی که صاحب _ios هستند مبلغ بیشتری رو به خرید نرم افزار اختصاص میدن و فقط یک مارکت معتبر هم داره.
اندروید کاربراش بیشتر به نرم افزار رایگان علاقه دارند به همین خاطر راه کسب درامد بیشتر از طریق ارایه تبلیغات درون برنامه ای هست
اونوقت برای نوشتن بازی باcoco2d-x  برای ios نیاز به کامپیوتر مک داریم یا میشه با ویندوز کار کرد و نتیجه کار رو روی ویندوز دید؟
پاسخ:
روی ویندوز تمام بازی رو میسازید ولی برای گرفتن خروجی برای iOS  نیاز به مک و  xcode  هست
پس منظورتون اینه که نتیجه کارمونو نمیتونیم روی ویندوز ببینیم؟
پاسخ:
ای بابا شما چطور این برداشت رو کردین گفتم که شما پروژه رو در داخل ویندوز یا لینوکس توسعه بدید و برای آندروید یا ویندوز یا لینوکس خروجی رو بگیرید وقتی در اخرین مرحله خواستید برای iOS هم خروجی بگیرید روی xcode  پروژه رو داخل مک کامپایل کنید
آهان ممنون از توضیحتون متوجه شدم