ساختار خانواده cocos
چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۷ ب.ظ
اولین نسخه این انجین با زبان python نوشته شد.بعد از استفاده از ساختار کلی این انجین و توسعه برای ios با نام cocos2d-iphone و موفقیت چشم گیر این انجین به سرعت تیم های مختلف شروع به ارائه نسخه های از پیاده سازی این انجین بر روی پلتفرم های مختلف و با زبان های برنامه نویسی مختلف کردند .
البته فقط چند عدد از این توزیع ها در حال حاظر کاملاَ فعال هستند.
از این میان پنج ابزاری نی که با رنگ آبی مشخص شده اند (cocos2d-x , cocos2d-iphone , cocosBuilder , cocos2d-html) دارای دوره های ارائه هم زمان هستند
اطلاعات تکمیلی :
Branch | Programming Language | Target Platform(s) |
---|---|---|
cocos2d | Python | Desktop OSes |
cocos2d-iphone | Objective-C, JavaScript | iOS |
cocos2d-x | C++, Lua, JavaScript | See Supported Platforms and Programming Languages |
cocos2d-html5 | JavaScript | HTML5-ready browsers |
ShinyCocos | Ruby | iOS |
cocos2d-windows | C++ | Windows XP/7 |
cocos2d-android | Java | Android |
cocos2d-android-1 | Java | Android |
cocos2d-xna | C# | Microsoft and MonoGame platforms |
cocos2d-javascript | JavaScript | HTML5-ready browsers |
cocos-net | C# | Mono-supported platforms |
cocos3d | Objective-c | iOS |