Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












در اوبونتو برای اوبونتو بازی بسازید

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ق.ظ

داستان لینوکس داستان جالبی است سیستم عاملی که اگر چه برای رایانه های رومیزی پا به عرصه گذاشت اما در سایر عرصه ها همیشه موفق تر از سیستم های رومیزی بود.در حال حاظر شاهد یکه تازی لینوکس بر روی سرور ها هستیم و به همت گوگل و آندروید در دنیای موبایل قدم گذاشت .گیمر ها معمولاَ از عمده کسانی هستند که معمولاَ تمایلی به این سیستم عامل اوپن سورس ندارند چون می دانند در این دنیای باز متن خبری از بازی هایی که آنها شب و روزشان را با آن سر می کنند نیست .وجود مشکلات متعدد در شناخت درایور های گرافیکی ،وجود انبوهی از توزیع ها و نبود استاندار خاصی مابین آنها باعث شده است که نه طراحان بازی و شرکت های بازی سازی و نه گیمر ها علاقه چندانی به دنیای لینوکس نداشته باشند.حتی وجود پروژه ای همچون Wine نیز تغیر آنچنانی در این موضوع ایجاد نکرد است .

البته جدیداَ استیم اوس بر پاییه لینوکس شکل گرفته که آینده بازی روی لینوکس را به مراتب امیدوار کننده تر از قبل کرده است .اوبونتو یکی از توزیع هایی است که از قرار معلوم دارای بیشترین آمار کاربری در میان توزیع های لینوکس است و برای همین اگر قرار باشد اتفاقی برای لینوکس در زمینه بازی ها رخ دهد به احتمال زیاد بر روی این توزیع محبوب شاهد آن خواهیم بود.پشتیبانی انجین یونیتی از گرفتن خروجی برای لینوکس بر طبق استاندار های اوبونتو شاید یکی از این اتفاقات باشد .

اما در ماه ژوئن سال گذشته ،شرکت  Leadwerks Software در خواستی برای جمع آوری هزینه بر روی سایت کیک ستارتر قرار داد که خبر از خلق یک انجین بازی سازی برای توزیع اوبونتو میداد که با استفاده از آن کاربر بدون نیاز به سیستم عاملی غیر از اوبونتو بتواند برای این سیستم عامل بازی بسازد .

به تازگی شاهد عرضه این انجین بر روی مخزن نرم افزار های اوبونتو هستیم که قصد دارد کاربران این سیستم عامل را قادر به ساخت بازی و لذت بردن از بازی های جذاب بدون ترک اوبونتو کند .

Leadwerks یک ادیتور بصری است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا با استفاده از توابع API که در اختیار آنها قرار داده شده است اقدام به ساخت بازیهایشان کنند .

انجین Leadwerks  شامل چند بخش اساسی به شرح زیر است :

  • تازه واردها می توانند با استفاده از ویرایشگر بصری آن و با استفاده از یک رابط ساده اقدام به طراحی صحنه ها  و همچنین ایجاد مکانیک های بازی کنند .در انجین هشت مثال کاربردی در باره نحوه بکارگیری انجین در زمینه های همچون فیزیک و یا هوش مصنوعی در اختیار توسعه دهندگان قرار دادده شد است که می تواند در یادگیری سریع کمک شایانی داشته باشد.

  • در گام دوم با استفاده از ابزاری که برای برنامه نویسی اسکریپتی برای زبان برنامه نویسی Lua در نظر گرفته شده است می توان به توسعه بازی و اضافه کردن منطق پیچیده تر اقدام کرد .انجین دارای یک محیط توسعه داخلی برای این زبان اسکریپتی است که می توان کار خطایابی را از طریق آن انجام داد.

  • در مرحله حرفه ای کاربر می تواند مستقیماَ با استفاده از زبان بومی انجین یعنی C++ اقدام به توسعه بازی و به کارگیری حداکثر قابلیت های انجین نماید .

  • موافقین ۳ مخالفین ۱
  • سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ق.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۶)

  • طراحی سایت
  • خیلی مقاله جالبی بود برقرار باشید
    سلام.
    میخواستم بدونم میشه بدون دستگاه اندرویدی ، از کوکو استفاده کرد و خروجی گرفت [با شبیه ساز]؟
    من این کارو کردم نشد :
    eclipse > cpptest (cocos-x folder) > run android application
    - چیزی توی محیط شبیه ساز ندیدم. چی کار باید کرد ؟
    پاسخ:
    از طریق اکلیپس پروژه تست رو ایمپورت کنید و اجرا کنید نیازی به دستگاه واقعی نیست
    http://cocos2d-x.org/wiki/How_to_Build_an_Android_Project_with_Eclipse
    سلام. مهندس من هر کاری کردم نشد که نشد. حتی طبق این ویدئو هم کار کردم :
    https://www.youtube.com/watch?v=B9ObAzm6rnQ&list=TL2xpq0IYK02jQ9xR3lKd16rbdLGMUxQ8_
    تا یه جاهایی رفتم ولی وقتی رسیدم به :
    MyFolder > proj.android > build_native.py

    cmd ارور داد و مسیر NDK رو خواست ، در حالیکه من این مسیر رو قبلا بهش داده بودم.

    شما بگو من چیکار کنم. الان تقریبا یه هفته میشه که گیر کوکو ام.
    پاسخ:
    شما که تازه دازی شروع میکنید چه اسراری به اجرا بر روی اندروید دارید؟فعلا فقط کافیه پروژه جدید درست کنید و با ویژوال استدیو اون رو باز کنید و اجرا کنید.
    برای اجرا بر روی اندروید هم به مرور مشکلات رو بر طرف میکنید.
    اگر همچنان اسرار دارید.یک بار دیگه فیل setup.py  ‌را از ریشه انجین اجرا کنید و هر سه مورد اس دی کی ٬ان دی کی ٬ و ant  رو درست وارد کنید مرحله اخر که ثبت متغیر های توسط source است را هم انجام بدید(بعد از وارد کردن مراحل بالا دستور مربوط طبق سیستم عامل شما قابل مشاهدست فقط کافیه کپی و دوباره اجرا کنید)

    مشکل همون ساخت پروژس. من طبق این آموزش شما پیش رفتم:
    لینک
    ولی دکمه next من غیر فعاله : طبق این عکس
    و چیزی نمیاره.
    اصلا داغونم نمیدونم چیکار کنم. هر سری به یه بن بست میرسم

    پاسخ:
    پروژه رو تو ورک اسپیس نساز یه جا دیگه مثل ریشه یکی از درایو ها بساز برای اینکار تیک گزینه دوم رو بردار و ادرس بده
    اسم کاربری ویندوزت اس پیس داره
    میدونی چیه ؟ تو فوق العاده ای رفیق . کارت حرف نداره.  :DDD
    فکر میکنم مشکل ndk هم به خاطر همین بود.آخه همه ی فایلای لازم رو روی دسکتاپ ریختم. باید یه بررسی بزنم.
    خییییییلی دمت گرم
    سلام. مشکل ndk هم حل شد. بازم ممنون/
    سایتی میشناسی که مرجع پروژه های آماده کوکو باشه؟
    sample ?

    پاسخ:
    من چیز خاصی سراغ ندارم