خان دوم : داستان بازی
نقش داستان در بازی :
بستگی به نوع بازی که می خواهیم بسازیم داستان بازی می تواند نقش اساسی در موفقیت یک بازی داشته باشد .البته لزوماَ هر بازی دارای داستان نیست مثل بیشتر بازی های پازل و حتی در بسیاری از بازی ها هم داستان بیشتر حالت تجملاتی داره :) . مثلاَ در بازیangry birds شما افسانه سرایی ها و داستان های در باره بازی می شنوید ولی در ضمن بازی فقط خوک شکار می کنید :)
داستان پردازی در بازی های که وابستگی شدید به داستان دارند و حتی گیم پلی بازی بر اساس داستان بنا نهاده شده است جایگاه خاصی دارد و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود .وجود یک داستان سر راست و جذاب در یک بازی می تواند به شدت گیمر رو از سر درگمی نجات دهد و خود داستان بهترین راهنما برای عبور از مراحل مختلف یک بازی باشد .
مطالبی که عنوان شد بیشتر نظر شخصی خودمه و در همه بازی های که خودم در ذهن داشتم و یکی دوتاش در حال ساخته همیشه داستان بازی بر گرفته از گیم پلی بازی بوده .یعنی اینکه من همیشه دنبال یک گیم پلی خاص بودم و وقتی به اون گیم پلی می رسیدم و پس از پیاده کردن گیم پلی بعد دنبال پیدا کردن داستان بازی می شدم .حتی در آخرین بازی که قرار به زودی اگر خدا بخواهد عرضه شود با اینکه ما کل بازی رو ساخته بودیم و 60 مرحله از اون اماده شده و داستان رو هم در حین طراحی مراحل برای خودمون می ساختیم اما در اخرین مرحله که پیاده سازی گرافیک بازی بود و این کار توسط یک تیم دیگر انجام می شد .داستانی که آنها برای بازی در نظر داشتن کاملاَ با داستان ما متفاوت بود .تعویض داستان هیچ لطمه ای به گیم پلی بازی وارد نمی کرد .در عوض دست تیم گرافیست برای خلق شخصیت ها و پیش زمینه های بازی و عناصر موجود در صفحه باز تر می شد .به همین خاطر ما هیچ مشکلی با عوض کردن داستان نداشتیم .
الان برای بازی که برای نمایشگاه من می خوام داشته باشم (یک بازی فوتبال) داستان خاصی نمیشه متصور شد حالا اگه بخوایم هر جور شده یک داستان براش در نظر بگیریم داستان گیمری هست که در نقش یک مربی می خواد یک تیم رو در لیگ قهرمان اروپا به مقام قهرمانی برسونه .یک مربی صبور ، فکور ، موقعیت سنج و البته سریع در مقابل تیم های که همگی خود را برای قهرمانی در این مسابقات آماده کردن و باید در این مسابقات تا سر حد مرگ برای پیروزی تلاش کنند (داستان جنایی نشه فقط)