Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












جمع سپاری در دونیت

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

احتمالا همه با کیک استارتر اشنا هستید،سایتی که صاحبان ایده با ارایه ایده های مختلف درخواست کمک مالی مورد نظر را ثبت کرده  و حامیان نیز هرکدام به صورت داوطلبانه مقداری از هزینه های پروژه را تقبل میکنند تا از این رو پروژه ای به ثمر برسد.

تب سایت های اینچنینی مدتی است که به ایران رسیده و چندسایت مشابه شروع به کار در این زمینه کردند که یکی از تیم های فعال  تیم دونیت از بچه های خوب شیراز هستند

در فراخوان سال ۹۴ قرار شد که کسانی که بهترین ایده رو داشته باشند از حمایتهای ویژه ای مثل طراحی کمپین و تبلیغات دیگر بهره مند شوند.

این یکی از اولین تجربیات از این دست در ایران به شمار میرود که تیم دونیت با پیگیری ،در حال به انجام رساندن آن هستند.

منم که همیشه سرم برای این کارا درد میکرد شروع کردم به فکرکردن.کیک استارتر همیشه روی خوش به بازی سازا نشان داده بود ولی اینجا خیلی چشمم آب نمی خورد که ایده بازی که داشتم مورد حمایت واقع شود چون هم ایده بزرگ بود هم هزینش زیاد به همین خاطر علاوه بر ایده بازی ایده یک اپ موبایلی رو  هم ارسال کردم که خوشبختانه مورد قبول واقع شد.

اما در موردایده:

آشنایی من با نرم افزار ذکر به چند سال پیش و ماه مبارک بر می گردد  وقتی که داشتم دنبال یه نرم افزار قرانی خوب میگشتم ،یک نرم افزار قرانی همراه با ترجمه کردی که با ویژوال بیسیک نوشته شده بود را پیدا کردم که به صورت رایگان توسط یکی از شخصیت های مذهبی کردستان عراق و با هزینه شخصی آماده شده بود.

بعد از مدتی با نرم افزار ذکر آشنا شدم و دیدم که متاسفانه هیچ ترجمه ای به زبان کردی برای ذکر ارسال نشده است .همین موضوع باعث شد که با هماهنگی و اجازه توسعه دهندگان نرم افزار کردی و با استفاده از ترجمه هایی که قبلا آماده کرده بودند فایل ترجمه کردی قابل استفاده در ذکر رو هم آماده کنم و با کمک همان دوستان فایل را در سایت ذکر برای استفاده سایر هم زبانان کردی زبان قرار داده شود.

نرم افزار ذکر به صورت منبع باز در حال توسعه است و ترجمه های زیادی از قران کریم به همراه صوت قاریان بزرگ برای آن آماده شده که همگی از طریق وب سایت رسمی قابل دسترسی است همچنین این نرم افزار قابلیت اجرا بر روی ویندوز، لینوکس و مک رو هم دارد.

حالا همه یه گوشی هوشمند با کلی امکانات در اختیار دارند که یه نرم افزار قرانی همیشه لازم می شد اما هر وقت میدیدم که دوستان و آشنایان با نسخه های غیر رایگان نرم افزار های قرانی مثل iquran  کار می کنند و هرچقدر که تاکید میکردم دارید حق کسی رو ضایع میکنید ولی گوشی بدهکار نبود حسرت می خوردم که چرا باید کلامی رو که همیشه به احترام به حق دیگران تاکید داره با پای مال کردن حقی بدست بیاریم؟

شاید بستن قرار داد کافه بازار با توسعه دهنده های این نرم افزار  یا ایجاد یک نرم افزار داخلی بتواند مشکل را تا حدودی حل کند اما باز خیلی ها از روی بی اطلاعی حق ناشر رو زیر پا میزارند.

 توسعه یک نرم افزار هزینه بر است و برای یک تیم نرم افزاری اصلا بصرفه نیست که روی یک نرم افزار به صورت رایگان کار کنند از طرفی هنوز این نیاز برای خیرین روشن نشده تا بخواهند در این بخش ها سرمایه گذاری داشته باشند.

با توجه به آنکه استفاده از یه نرم افزار مشابه مثل ذکر می تواند هزینه توسعه را به مراتب کاهش دهد.اینجا بود که به نظرم رسید که میشه از طریق جذب حمایت مالی همگانی پروژه ای برای اماده کردن نسخه آندروید ذکر راهندازی کرد و نرم افزاری ساخت که افراد فارغ از حقوق معنوی نرم افزار آزادانه از آن استفاده کنند.ایده ذکر مورد قبول واقع شد و حالا منتظر اعلان مراحل بعدی هستیم تا ببینیم تیم دو نیت چه چیزی مد نظر دارند.

در صورت موفقیت کمپین پروژه به صورت منبع باز روی گیت هاب لانچ و مراحل مختلف از طریق وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد و علاوه بر حمایت های مالی حمایت های فنی رو هم امیدوارم روی پروژه بتونیم جذب کنیم.

 

 

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۳)

با سلام و تبریک

اگر پرونده ی پروژه ی پرنده ی شل و ول را ببندید که خیلی عالی می شود.

در ضمن اگر در مورد بازی آنلاینی که می خواستید راه بیندازید توضیح مختصری بدهید ممنون می شوم.

با آرزوی توفیق
پاسخ:
سلام
متاسفانه تو برنامه ریزی یه خورده که نه خیلی بد عمل میکنم.
این مدت هم کلی پروژه دیگه پیش اومده که هرکدوم اولویتشون بالا بود سعی کردم انجام بدم .
بازی انلاین هم  بخش سرور و کلاینتش تا یه جایی پیش رفته ولی داریم رو امکانات خرید درون برنامه ای تو بازی کار میکنیم و پیدا کردن المان هایی که کاربر ترغیب بشه که خرید انجام بده .
بازی چهار کافه بازار باعث شد که به اینده بازی امیدوار تر بشیم چون بازی تقریبا تو همین مایه هاست. :)
معمولاً برنامه ریزی های برنامه نویسان همین گونه است. نگران نباشید!
اگر اشتباه نکنم مزیت بازی های روی سایت این است که می تواند cross platform باشد و با یک قالب خوب (شاید ریسپانسیو) می توان به همه ی دستگاه ها و سیستم عامل ها سرویس داد. بدون نیاز به نصب و ...
با آرزوی موفقیت شما و تیم تان.
پاسخ:
ممنونم ولی فکر میکنم وضع من دیگه بد جور تو برنامه ریزی خرابه.
بازی که گفتم انلاین منظورم اینکه داری سایت باشه نبود بیشتر منظورم بازی بود که کاربرا با هم از طریق سرور بازی میکنند.
این بازی چهاره بدجور گرفته اون شب تو شمعدونی هم تبلیغاتش بود نمیدونم دیگه هماهنگ شده بود یا همین طوری ازش نام بردن.


ممنونم از توضیحات شما.

اگر بعدها در مورد سرور مورد نیاز برای چنین بازی بنویسید ممنون می شوم هر چند بستگی به تعداد کاربران همزمان آنلاین دارد ولی به نظرم حداقل یک vps را احتیاج داشته باشد.

به امید موفقیت های بیشتر
پاسخ:
ممنونم 
برای یه پروژه دیگه هم فعلا داریم رو انتخاب سرور کار میکنیم انشالله بعدا اون پروژه هم اگه ستارت شد رو وبلاگ مطلب میزارم