تبلیغات درون برنامه ای عدد
یکی از عوامل موفقیت یک انجین می تونه راحتی اضافه کردن امکاناتی مثل خرید درون برنامه ای یا اضافه کردن تبلیغات از سرویس های مختلف باشد که میزان پیچیدگی این کار ها نقش زیادی روی علاقه مندی کاربران مختلف به انجین خواهد داشت .اگر چه برای سرویس های معروفی مثل سرویس تبلیغات گوگل یا سرویس درون برنامهای گوگل و اپل بیشتر انجین ها به سرعت پلاگین های خود را منتشر میکنند اما گاهی پیش خواهد آمد که شما برای سرویس های مثل خرید درون برنامه ای بازار نیازمندید که بدون تکیه به ابزار های رسمی این کار را انجام دهید .
ااگر بخت با شما یار باشد و انجینی که انتخاب کردید مثل یونیتی پر طرفدار باشد که هیچ خود بازار پلاگین ها و آموزش های مربوط به فرایند خرید درون برنامه ای و سرویس تبلیغاتی عدد هم پلاگین مورد نیاز را به صورت آماده در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند .
اما در غیر این صورت چه باید کرد؟
از آنجایی که هرکاری که در آندروید قادر به انجام آن هستید در cocos2d-x هم می تونید انجام بدید(البته گاهی با خون دل ) پس همین که کد آماده ای برای آندروید وجود داشت پس امکان ا ستفاده در انیجن ما هم وجود دراد .
اما چطور؟
خب بهتره مراحل رو همراه با راهنمای خود سایت عدد پیش بریم .
کافیه در صفحه توسعه دهندگان بازار و در صفحه برنامه روی تب تبلیغات کلیک کنید و با ثبت برنامه به عنوان رسانه تبلیغاتی و با استفاده از شانسه کافه بازار وارد پنل تبلیغاتی عدد بشید .
در بخش راهنمایی و قسمت آندروید یک سری راهنمایی وجود دارد که نحوه انجام کار را به صورت قدم به قدم تشریح می کند .
خب ما هم مثل آندروید کارا این مراحل رو دنبال می کنیم
. کلاینت عدد را از اینجا دانلود کنید و درون پوشهی libs
در پروژهی خود قرار دهید. اگر چنین پوشهای از قبل در پروژهی شما وجود ندارد، آن را ایجاد کنید.
. کد مربوط به اکتیویتی عدد را به اکتیویتیهای موجود در مانیفست خود اضافه کنید:
<activity android:name="ir.adad.AdadActivity" android:theme="@android:style/Theme.Dialog"> </activity>
. کد زیر را به layout صفحهای که میخواهید تبلیغات عدد در آن نمایش داده شود، اضافه کنید و قسمت token
را با شناسهای که در جزئیات رسانهی شما مندرج گشته است، پر کنید.
<ir.adad.AdView android:id="@+id/ad" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" token="" />
و اما در این مرحله ...
اینجاست که ما با بقیه فرق داریم چون اکتیویتی ما شامل فایل xml در پوشه Layout نیست پس باید به صورت کد این بخش رو پیاده سازی کنیم اونم به این صورت:
private AdView adView; FrameLayout.LayoutParams adParams = new FrameLayout.LayoutParams(LayoutParams.WRAP_CONTENT,LayoutParams.WRAP_CONTENT); adParams.gravity = Gravity.BOTTOM | Gravity.CENTER; adView = new AdView(this); adView.setToken("XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"); addContentView(adView, adParams);
بجای مقادیر ایکس کد مربوط به برنامه خودتون رو قرار بدید و محل قرار گیری تبلیغات رو هم به دلخواه انتخاب کنید .
۴. در صورتی که قبلاً اجازهی دسترسی به اینترنت را در مانیفست برنامهی خود اضافه نکردهاید، آن را اضافه کنید:
<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" />
۵. شما میتوانید در دوران توسعهی برنامهی خود، با استفاده از کد زیر نمایش تبلیغات آزمایشی عدد را به صورت موقت در برنامهی خود فعال کنید (اما فراموش نکنید که قبل از انتشار برنامه حتماً آن را حذف یا کامنت کنید):
Adad.setTestMode(true);
۶. هر زمانی تمایل داشته باشید که نمایش تبلیغات عدد برای کاربر متوقف شود، میتوانید از کد زیر استفاده کنید:
Adad.setDisabled(true);
برای فراخوانی توابعی که در مرحله ۵ و ۶ زکر شد در صورت لزوم نیازمند تعریف یک سری رابط برای ارتباط بین توابع جاوا و سی پلاس هستیم که یکم بحثش جامع تره و در نظر دارم که یه مطلب جامع در موردش در آینده بنویسم پس فعلا با این آموزش کارتون رو راه بندازید .