Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












Pygame

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲ ب.ظ


شاید ++C برای خیلی ها که می خوان تازه شروع به کار بازی سازی کنن سخت باشه .شاید خیلیا که دوست دارن بازی ساز باشن الان سن و سال کمی دارن و هنوز زوده با همچین زبانی دست و پنجه نرم کنند.

پایتون یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی موجوده راحتی سنتکس و تمیزی کد نوشته شده با پایتون باعث میشه که سریعاَ قابل یادگیری باشه همچنین ماژول های زیادی که همراه مفسر وجود داره برنامه نویسی رو لذت بخش تر می کنه .و در کل  زبان های مفسری به نظر من آسون تر هستند.

اما بعد از یادگیری پایتون اگه خواستید دنبال یه گیم انجین خوب بگردید من pygame رو پیشنهاد می کنم .

یه انجین فوق العاده ساده که به راحتی می تونید باهاش شروع به ساخت بازی کنید.

البته من به شخصه سراغ انجینی که خروجی گوشی نداشته نمیرم اما یه بار دیدم که با یه سری امکاناتی که به صورت جدا گانه  آماده شده میشه خروجی آندروید از بازی گرفت و همین من رو یکم به طرف انجین کشید.میخوام اگه بشه یه بازی کوچک باهاش بسازم و ببینم خروجی که می گیرم به چه صورتیه .اگه موفق شدم که جزئیاتش رو میزارم .

البته اگه برای شما خروجی گوشی دادن مهم نیست باید بگم که جزو بهترین انتخاب هاست چون هم تو لینوکس و ویندوز و مک به یمن وجود پایتون می تونید ازش استفاده کنید .

اینم سلام بر پی گیم :) 

import pygame, sys
from pygame.locals import *

pygame.init()
DISPLAYSURF = pygame.display.set_mode((400, 300))
pygame.display.set_caption('Hello World!')
while True: # main game loop
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == QUIT:
        pygame.quit()
        sys.exit()
    pygame.display.update()
  • موافقین ۱ مخالفین ۱
  • شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم