Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












ویژگی های Cocos2d-x 3.0

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۵۶ ب.ظ

خب در نهایت شاهد ارائه نسخه پایدار از نسخه cocos2d-x 3.0  بودیم .از زمان ارائه نسخه ابتدایی این انجین شاهد پیشرفت روز افزون انجین هستیم و روند توسعه انجین با جدیدت در حال پیگیریست حال شرکت های مختلفی افرادی را استخدام می کنند تا به صورت کامل فقط بر روی توسعه انجین فعالیت کرده و باز خورد های آن را به تمام جامعه کاربری بر گردانند که این ویژگی دنیای متن باز است و به حتم در آینده شاهد درخشش هر چه بیشتر این انجین خواهیم بود .

اما نسخه جدید فقط به خاطر ویژگی های افزوده شده متمایز نیست چون در این نسخه بیشتر بر پایداری و رفع باگ ها تمرکز شده بود و ویژگی های اصلی در نسخه های الفا و چند نسخه بعدی ورژن 3 معرفی شده بودند .حال که این نسخه به پایداری رسیده نکته مهمی که در مورد آن مورد توجه است تغیرات پایه ای در انجین است که شامل استفاده از الگو های c++ به جای Objective-c می شود .cocos2d-x حال قرار است به صورت کامل بر اساس الگو های برنامه نویسی C++11 بنا شده و فعالیت خود را ادامه دهد این در حالیست به علیت ماهیت منشعب شدن از نسخه objective-c از این پیش شاهد الگو هایی بودیم که بیشتر میان برنامه نویسان Objective-C به چشم می خورد و این تغیر الگو خبر خوبی برای افرادی است که بیشتر با زبان C++ راحت هستند.

از جمله این تغیرات می توان به استفاده عبارت های Lambda برای استفاده در توابع کال بک در اشیاء اشاره کرد .همچنین کلیه پسوند های cc از کلاس ها حذف شده و دیگری از این نوع نام گذاری و یا شیوه Hungarin خبری نیست .همچنین کلاس پاییه ccObject به کلی به base تغیر داده شده است .

همچین ساختمان داده های cocos2d::vector , cocos2d:map برای رفاه حال برنامه نویسان پیاده سازی شده اند .

خط فرمان

دستورات خط فرمان کاربر پسند تر شده اند و حال برای ایجاد یک پروژه سی پلاس پلاس دستور زیر کافی است .


$ cocos new -l cpp MyGame

رندرینگ:

سیستم جدید رندر کردن به کل از نو پایه ریزی و اجرا شده است و توسعه دهندگان ادعا می کنند که سیستم جدید تا 10 برابر نسخه قدیمی خود سریع تر است و باتغیر در الگوریتم ها توانسته اند کارایی این سیستم را به طور قابل ملاحضه ای بهبود ببخشند.

سایر ویژگی ها :

برچسب ها بهبود یافته و امکانات ویژه ای جهت بولد کردن و یا سایه دادن به متن ها را امکان پذیر کرده اند .

ویجت های جدیدی به رابط کاربری برای استفاده به عنوان دکمه ، صفحه های غلطان و .... اضافه شده است .

بهبود در توانایی خلق بازی های 2.5 بعدی

ارتباط بهتر با انجین فیزیک و اضافه شدن چند کلاس از کلاس ها برا ارتباط گسترده تر با انجین فیزیک

استفاده از کتابخانه های چند سکویی و جایگزی انها با کد های قدیمی از جمله tinyXml و یا libfreetype2 

البته  توسعه ابزار های جانبی همانند Cocos2d studio و نیز ارائه Cosos2d IDE که یک ویرایشگر عالی برای استفاده در زبان های Lua  و جاوا اسکریپت است  همچنان ادامه دارد و حال دیگر به راحتی می توان از آنها در فرایند توسعه بهره گرفت.

توسعه بازی های آندروید و بازی سازی برای ایفون حالا خیلی راحت تر از قبل شده و با همچنین اینجین های قدرتمندی راه برای توسعه بازی های با کیفیت برای استدیو های مستقل رو به روز بیشتر باز خواهد شد

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۵۶ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۲)

  • محمد صادق فقیهی
  • سلام واقعا وبلاگ خیلی خوبی دارید و خیلی مفید من جدا استفاده کردم 
    در ضمن وبگاه برتری به نشانی better.blog.ir شما را لینک کرد و انتظار می رود که شما هم ما را لینک نمایید .
    با تشکر و قدر دانی فراوان 
  • سید علیرضا خوش قلب
  • سایتت فوق العادس. من کلی گشتم دنبال مرجع فارسی خوب کوکوس و فقط شما رو پیدا کردم... عالی.
    اگر بتونید یه دونه توتوریال مثه همونی که تو خود سایت کوکوس واسه کوکوس 2 هست واسه کوکوس 3 بذارید خیلی خوبه.
    ممنون :)
    پاسخ:
    اگر وقت باشد حتماَ