Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












قدم به قدم ایجاد یک بازی

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۷ ب.ظ

خب  در صفحه "در باره من "گفتم که عاشق مسابقم اینم گفتم که ولی شیفته اول شدن نیستم :)

امروز پستر مسابقات بازی سازی دانشجویی رو تو وبلاگ قرار دادم و می خوام یه تابستون داغ رو با وبلاگم باشید تا یه بازی رو از برای این مسابقات آماده کنیم .هدف ما مسابقاته ولی نتیجش مسیریه که طی می کنیم و چیزای که یاد میگیریم .

من سعی می کنم بر اساس منطق خودم بازی رو پیش ببرم پس هر جا مطلبی به نظرتون لازم بود ممنون میشم نظرات دوستان رو داشته باشم .البته فعلاَ همه چی بر وفق مراده پس ایده من ساخت یه بازی مرحله به مرحله و اطلاع رسانی از طریق وبلاگه ولی دیگه چی پیش میاد با خداست .

یهو دیدی اینجا هم انینترنت رو از مردم گرفتن :)

شاید داشتن اینترت همراه بود با بر خورد مراجع قانونی

شاید بیان رو فیلتر کردن و ما فقط سایتای دولتی رو تونستیم باز کنیم 

شاید بیان وبلاگا رو پولی کرد و ما پول پرداخت نداشتیم 

شاید هوش سیاه زد همه وبلاگ رو نیست و نابود کرد

شاید ما رو ترور کردن

و ........

پس زیاد دلنبدیم

و البته به جز نیمه خالی لیوان شاید خدا خواست و بازی رو به مسابقات رسوندیم یه پولیم گیرمون اومد.

سنگ مفت گنجشک مفتآرام

چیزی که مد نظرمه :

  • با انجین cocos2d-x کار خواهم کرد
  • از گرافیک های فری(دارای مجوز استفاده) استفاده خواهم کرد.
  • از صدای های آماده (مجوز فری ) استفاده می کنم .
  • زبان برنامه نویسی ++C
  • مدت کل پروژه 2 ماه

البته خیلی جالب میشه کسانی که دست اندر کاران چه تو گرافیک چیه تو ساخت بازی در قسمت های برنامه نویسی یا صدا کمک کنن.(البته تو قوانین مسابقه اومده که حتماَ 50 درصد افراد باید دانشجو باشن )

دوستانی که قصد همکاری دارن می تونن به سوالات زیر پاسخ بدن:

تا حالا با Cocos2d-x کار کردن؟

چقدر با ++C اشنایی دارند؟

از چه زبان برنامه نویسی بیشتر استفاده کردن؟

و....

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۷ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۶)

منم اعلام امدگی می کنم.
آقا ممنون از اعلام آمادگیت
امید خان بیشتر هدف من از این وبلاگ آشنایی دیگران با پروسه بازی سازی پس کلاَ همه چی رو تو نظرات بیان می کنیم که بشتر همه با همه چیز آشنا بشن.
امید خان اعلام کردن که از سال 85 برنامه نویسی می کنن و دانشجو هم هستن.
ایشون با سورس کنترلر ها اشنا هستن و پیشنهاد استفاده از سایت www.assembla.com  رو دادن(معمولاَ برای مدیریت پروژه های نرم افری به صورت  تیمی و بیشتر در مواقعی که تیم ها امکان ایجاد منابع کد محلی را ندارن از سایت های برای میزبانی سورس ها استفاده میشه ) .

حالا من می خواستم بدونم شما تا حالا با انجینی های دوبعدی شبیه cocos2d-x کار کردید؟چقدر با ++C آشنا هستید؟
کلاَ با چه زبانی بیشتر راحت هستید و بیشتر تواناییتون تو چه زمینه ایه :)
البته برای اینکه این سایت را معرفی کردم دلیل زیادی دارم که چند تاشو می گم تا بقیه دوستان نیز بیشتر اشنا بشن.
1-امکان تعریف پروژه به صورت عمومی و خصوصی
2-فضای یک گیگابابتی رایگان برای توصعه
3-اضافه شدن بینهایت نفر برای کار کردن برای روی یک پروژه
4- پشتیبانی از چند تکنولوژی مختلف (git,svn,...) برای مدیریت سورس
5-...
البته سایتهای زیادی هستند که این امکانات را فرهم می کنند ولی با نسخه های رایگان تمامی این امکانات موجود نمی باشد یا درصورتی که پروژه اپن سورس (GPL) باشد امکانات فعال می شود مثال(sf.net)
با سینتکس ++c اشنای نسبی دارم .جاهای هم که ضعف دارم به زودی برطرف می کنم.
سعی کردم زبان برام مهم نباشه بیشتر به فرایند بهتر شدن برنامه و درست نوشتن تکیه کردم.
از هیچ کدام از موترهای بازی سازی تا حالا استفاده نکردم.
یکبار خواستم از udk استفاده کنم ولی به علت جواب ندادن بر روی سخت افزار خودم منصرف شدم
امیدوار هستم که بتونم توی این پروژه نهایت همکاری را با دوستان گرامی داشته باشم
 
خیلی عالی شما سعی کنید آخرین نسخه ای از متور که امروز گذاشتم رو دانلود کنید .نحوه کامپایل و شروع به کد نویسی در ویندوز رو توی پست بعدی اعلام می کنم فعلا" سر گرم هدر درست کردن برای وبلاگم هستم :)
تا رو داستان بازی و گیم پلی و اینا کار می  کنیم شما هم قلق متور دستتون میاد .
این نسخه رو دانلود کنید لطفاَ
cocos2d-x

دانلود