Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












عنصر چهارم:جو(عناصر مختلف طراحی بازی)

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷ ق.ظ

عنصر چهارم : جو

همه عناصری که تا کنون بررسی کرده ایم  بیشتر مربوط به مکانیک بازی بوده است .خیلی از بازی ها فقط با مکانیک خوبی که داشتند توانستند از محبوبیت خوبی برخوردار شوند .در گذشته هم وقتی که گرافیک انچنانی نمی شد روی بازی ها به دلیل محدودیت های سخت افزاری گذاشت این گیم پلی و روند بازی بود که گیمر را به خود جذب می کرد .

اما در حال حاظر که پیشرفت های بسیار بزرگی در تولید سخت افزار به وجود آماده است و تلفن های همراه نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در آینده شاهد وجود تلفن های همراهی با قدرت پردازشی کامپیوتر شخصی کنونی  خواهیم بود دلیلی ندارد که از عناصر گرافیکی پیشرفته در بازی خود استفاده نکنیم.

جو در بازی شامل همه عناصر گرافیکی ، موزیک بک گراند ، افکت های صوتی تصویری و همه آن منو هایی خواهد بود که شامل گیم پلی بازی نمی باشد .

در مورد ایجاد یک جو مناسب باید کمال توجه را داشت که به گیم پلی بازی و روند اصلی بازی صدمه خاصی وارد نیاورد.

اعمال افکت های تصویری خاص ممکن است توسط گرافیکی که طراحی شده است به بازی اضافه شود که به صورت کامل در کنترل بازی سازی است مثل همه آن بک گراند های متحرک و یا کاراکتر های که در بازی وجود دارند  و یا اینکه افکت های که توسط انجین بازی سازی به بازی اضافه می شود مانند سایه در بازی های سه بعدی و یا پارتیکل ها در بازی های دو بعدی یا سه بعدی و همچنین قدرت رندر بافت های مختلف  که خیلی بیشتر به قابلیت های انجین بستگی دارد .اما این گرافیک ها به هر صورت که اعمال شده باشند باید در راستای کلی بازی باشند و به بازیکن در انجام بازی کمک کنند .استفاده از گرافیک های نامتعارف که موجب سر درگمی و یا خستگی بازیکن می شود می توانند باعث ایجاد صدمات زیاد و جبران نا پذیری به گیم پلی بازی و همچنین کل بازی شود .

طراحی منو های مختلف با استفاده از المان های موجود در بازی و همچنین طراحی سکانس های انتقال و یا لودینگ مراحل و همچنین ویدئو هایی که در طر طول بازی پخش خواهد شد  به خوبی می تواند که بازیکن را در جو بازی نگهدارد.

صدا نیز نقش خاصی را در ایجاد این جو به عهده دار هرچند که حداقل صدا را می توان در صورت نارضایتی قطع کرد ولی این قطع کردن و نا خشنودی از صدای بازی زخم بزرگی بر پیکره بازی شما خواهد زد که شاید بازیکن را در دقایق اول بازی به کلی از بازی زده کند و قید بازی شما را بزند .

در حال حاضر بیشتر بازی ها دارای صدا ها و افکت های خارق العاده ای هستند که بازیکن در طول بازی از شنیدن آنها لذت می برد و این شنیدن به یک عادت تبدیل شده است پس اگر به هر دلیلی بازیکن از صدای بازی شما صرف نظر کند یعنی به احتمال زیاد دیری نمی گذرد که از بازی هم صرف نظر کند .البته این موارد بیشتر در بازی های صادق است که در بازیکن  این توقع را ایجاد کرده باشیم که برای بازی نیاز به صدا وجود دارد .در بازی های جنگی و ... این نیاز خیلی به چشم خواهد آمد ولی در مورد بازی های فکری ، پازل و ... این نیاز آنچنان احساس نمی شود.

در مورد بازی پرندگان خشمگین جو بازی از قبل معلوم است و قرار است شما را در جو فیلم جنگ ستارگان قرار دهد .همه چیز از قبل برای بازیکن اشناست .از موسیقی متن بازی گرفته تا  لباس کارکتر ها و آن شمشیر های نورانی .همه این ها با گرافیک بصری خاصی که بازی دارد دست به دست هم خواهد داد تا شما را در جو خود غرق کند .کلیه المان های موجود در بازی از صفحه انتخاب مراحل تا منوی اولیه و صفحه معرفی دست اندرکاران بر اساس تم فیلم جنگ ستارگان پایه ریزی و طراحی شده است .اسم بازی و ایکون بازی و تریلر بازی  هم از این قاعده مستثنا نیست .

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷ ق.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم