Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












عشق بازی

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹ ق.ظ

عشق بازی :

شاید اولین باژی که بازی کردم اسمش رو ندونم چون بر میگرده به خیلی وقت پیش موقعی که هنوز چهار پنج سالم بود تو روزای سرد زمستون که حوصله تنها خونه موندن رو نداشتم وقتی مادر  نانوایی هم می رفت منم باید باهاش می رفتم .تو اون سرما و صف طولانی نانوایی؛ نرم و گرم ترین جا برای یه بچه همون کلوب بازی کنار نانوایی بود .از همون موقع همیشه بازیا رو نگاه می کردم پول تو جیبیا رو جمع می کردم و بازی می کردم .بازی اول اسمش رو یادم نیست ولی یه کاراکتر داشت تو مایه های یه نینجا که رو پشت بوم خونه ها می دوید و باید هر کی رو که جلو می اومد لت و پار می کردی.

معمولاَ تو کلوب بازی می کردم ولی اولین باری رو که یه کمودور برای خودم گرفتم یادمه فکر کنم کلاس سه یا چهارم بودم که روز اول خریدش اینقدر باهاش بازی کردم که آداپتورش داغ کرد و سوخت و همون روز اول رفتم یه ادابپتور دیگه براش گرفتم  :) البته این بار هر وقت گرم می کرد ادابپتور رو میزاشتم تو یخچالخجالتی

اون موقع همه بازیا دو بعدی بود من عاشق بازی دو بعدی بودم یه نوار می خریدی 999999999 تا بازی  مثلاَ داشت که عاشق همش می شدیم .پول تو جیبیا بیشتر میرفت برای خرید دسته بازی های که راه به راه خراب می شدن و باید یکی دیگه می گرفتیم .نوارم که دوستان داشتن با هم عوض می کردیم اون موقع هم قوانین کپی رایت نبود لبخند

مثل همه ما هم عاشق قارچ خور بودیم و تا اخرشم رفتیم به قول یکی از بچه ها:" الان اگه ماریو رو ببینم میگم هی ماریو من رو یادته ؟من اونیم که کل بچگیش رو جون کند که تو به دوست دخترت برسیمهر شده"

بعداَ دیگه سگا اومد و پلی استیشن و کامپیوتر .تو سگا بازی سونیک رو دوست داشتم با یه بازی که رانبو بهش می گفتن .چندتایی هم مسابقه ماشین سواری داشت .بعد که سگا جای خودش رو به پلی استیشن داد با تکن شروع کردیم به سرباز المانی رسید بعدشم فقط فوتبال.دیگه چه رو پیسی چه رو پلی استیشن غیر فوتبال بازی نکردیم .یه جورایی دوران اوج بازی دوستی من همون بازی دو بعدی بود .یه کنسول کوچولو هم بود اون موقع همه بازیاش پیکسل پیکسل بود یادمه اولیش رو داییم برام کادو اورد شاید لذتی که ازش بردم از خیلی از بازیا گرافیکی بیشتر بود.

دیگه سراغ جی تی ای و بقیه بازی ها نرفتم اصلا باهاشون حال نمی کردم یه جورایی تو رنج علاقه مندی های من نبود .شاید کل بازی های رو که دوست داشتم و تا اخر رفتم به تعداد  انگشتای یه دستم تو پی سی و پل استیشن نرسه .تو پلی استیشن که هیچی تو پی سی فقط یه ای جی ای بود یه لیمبو و دیگر هیچ .فوتبال هم در حد کل کل با دوستان تو گیم نتا البته کانترم  بد جور حال می داد .

هنوزم ما تو سبک دو بعدیه موندیم رو گوشی ،این همه اندروید بازی داره من هنوز عاشق دو بعدیاشم .رو گوشی معمولا بازی ها رو بر اساس خوندن بررسی ها نصب می کنم یعنی بررسی های بازی رو می خونم خوشم اومد نصب می کنم ولی معمولاَ هرچی رو نصب کنم تا اخرش میرم .

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹ ق.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۷)

  • محمد رضا باغبانی
  • انگار داشتی داستان منو تعریف می کردی شباهت 99 درصد. یک درصد هم به خاطر صف نون بود چون ما خودمون نونوا بودیم :)
    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم از وبلاگ دیدن کردی لینکت کردم
    بیچاره بچه های امروزی صف نون وای نیست که گیرم بشن :-)
    موفق باشی

    سلام خوبی؟

    چجوری میتونم تو لیبل های cocos تو سی پلاس پلاس فارسی نمایش بدم ؟(به هیچ وجه نتونستم)



    پاسخ:
    سلام ازCCLabelTTF با یه فونت فارسی استفاده کن
    ممنون
    پاسخ:
    سلام ممنونم برای تست بازی.
    ولی واقعا سخته و من بیشتر از نیم ساعت امتحان کردم ولی موفق نشدم
    خیلی باید رو اسون کردنش کار بشه .هر بازی کنی مثل سازننده بازی از اول عاشق بازی نیست که بخواد این همه وقت بزاره.باید راه پیدا کنی سادش کنی.ولی ایدش خوبه.برای درآمدم میتونی از کمک و خرید درون برنامه ای استفاده کنی ولی فکر کنم یکم با انجین کار ببره خرید درون برنامه ای رو راه بندازی

    تو وبلاگت هرکار کردم نشد نظر ثبت بشه.

    راستی با یو دی کی کار کردی ؟

    بخش تخصصی دوبعدی داره یا باید تو محیط سه بعدی دو بعدی ساخت ؟

     zygote.blog.ir وبلاگ قبلیم بود مدتهاست حذفش کردم آدرس جدیدمو برات نوشتم

    بازم ممنون


    پاسخ:
    نه متاسفانه کار نکردم.ولی احتمالا مثل یونیتی دو بعدی رو هم با تکنیک های سه بعدی میشه ساخت
    اونکه بله  😊
    لینک وبلاگمو تغییر ندادی کلی زدی تو ذوقم 😢
    ممنون 😣
    پاسخ:
    حیف نبود بلاگ دات ای ار رو عوض کردی
    حالا دیگه دیگه...  😆 
    پاسخ:
    سلاح کار خویش خسروان دانند.
    سال نو هم مبارک

    سلام

    خیلی خیلی ممنون

    اتفاقا هر کی بازی کرد فقط از سختی بازی گفت :)))

    سرد و ناامید شدم  :(

    ولی خب اولین بازیمه میخوام تکمیلش کنم راههایی  هم واسه آسون کردنش پیدا کردم .

    پرداخت درون برنامه رو ببینم چیکار میتونم بکنم :)

    تشکر ....

    پاسخ:
    برای اسون کردنش اوایل که بازیکن میخواد بازی رو شروع کنه خیلی  راهنمایش کن بعد کم کم راهنمایی رو کم کن بعد راهنمایی رو در قبال خرید درون برنامه ای انجام بده.
    امیدوارم موفق باشی