Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












شروع به کار cocos2d-x در ویندوز

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۱۹ ب.ظ

خب بعد از دانلود انجین نوبت به راهندازی اون در ویندوز میرسه 

چون که بیشتر دوستان با ویندوز کار می کنن و خودم هم همین طور پس آموزش ویندوز قرار داده میشه البته کار اصلاَ سختی نیست برای سایر محیط ها می تونید از قسمت ویکی خود سایت انجین کمک بگیرید .

خب راهندازی cocos2d-x برای  ویندوز در 10 دقیقه

برای اینکار شما باید آخرین نسخه رو از سایت انجین دانلود کنید .

نسخه 2008 یا 2010 یا 2012 از ویژوال استدیو عصای دست برنامه نویسیای ویندوزی رو داشته باشید. البته لازم نیست خدا میلیون تومان هزینه لایسنس بدید نسخه Expressهم کارتون رو راه میندازه و هنگام نصب هم فقط تیک گزینه ++C  لازم هست.(گفتم بگم بعداَ نرید کلی پول لایسنس ویژوال استدیو و به مایکروسافت بدید)

و دیگر هیچ

بعد از دانلود اینجین رو از حالت فشرده خارج کنید .

بستگی به نسخه ویژوال استدیو یکی از فایل های cocos2d-win32.vc2008.sln یا cocos2d-win32.vc2010.sln یا cocos2d-win32.vc2012.sln رو باز کیند و صبر کنید که در ویژوال استدیو کل پروژه باز بشه و بعد کافیه روی cocos2d-win32.vc2008 در Explorer ویژوال استدیو کلیک راست کرده و گزیه build solution رو بزنید و منتظر بمانید تا کلیه قسمت ها و کتاب خانه ها کامپایل شوند این کامپایل شدن مدت زمانی طول خواهد کشید.

بعد از مدتی که کار کامپایل به اتمام رسید توجه کنید که نباید هیچ خطای هنگام کامپایل کل موتور مشاهده شود.

بعد از اینکه کامپایل به صورت کامل صورت گرفت روی solution مورد نظر در قسمت solution Explorer کلیک راست کرده و در قسمت Common properties گزینه Current selection را انتخاب نمایید. می تونید طبق عادت برناه نویس ها جهت مشاهده Hello world پروژه hello cpp را از داخل Explorer انتخاب کرده و run نماید.

توصیه می کنم بعد از این کار پروژه test cpp را هم حتماَ Run کنید باور کنید مثال ها بسیار راهنمای شما خواهد بود هرجا مشکلی پیدا کردید می تونید از این سری پروژه ها که در تست آمده است راهنمایی بگیرید.

توجه

  در نسخه جدیدی که در سایت برای دانلود قرار گرفته شده است یکی از پوشه ها که در نسخه های قبلی موجود بوده احتمالاَ به صورت اشتباهی همراه پکیج ارائه نگردیده است .با تشکر از دوستان جهت تذکر برای رفع این مشکل لطفاَ:

خب تغیراتی که من تا حالا متوجه شدم اینه که سولوشن مربوط به Visual studio  2008 رو برداشتن :( مثل اینکه یادشون رفته تمپلتای ویندوزم بزارن من جدا گانه اپلود کردم پس بعد از دانلود کامل انجین از طریق لینک بالا این فایل رو هم دانلود کنید و در مسیرtemplate که در ریشه انجین قرار دارد اکستراکت کنید .توجه کنید که دقیقاَ مسیر به صورتtemplate> msvc باشه و داخل پوش msvc هم فایل های مربوط به تمپلت قرار گرفته باشد.

دانلود

 

اما برای اینکه بتوانید پروژه جدید بسازید بچ فایلی رو که در داخل پوشه انجین به اسم install-templates-msvc.bat هست اجرا کنید با این کار شما می تونید هنگام ساخت پروژه جدید در ویژوال استدیو گزینه های مربوط به ساخت پروژه cocos2d-x را مشاهده کنید.البته خواهشاَ حتما توجه داشته باشید که پروژه را در همین سولشن خود انجین بسازید یعنی در مرحله اول در پنجره ساخت پروژه جدید عنوان solution روی گزینه Add solution تنظیم شده باشد .

فکر نمی کنم کسی مشکی داشته باشد 

برای راهنمایی بیشتر می تونید اینجا رو هم ببینید

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۱۹ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۹)

اینم لینک دانلود ویژال استدیو 2010 نسخه express

متشکرم

سلام
با تشکر از سایت خوبتون من یک مشکل دارم
من ورژن 3 این موتور رو از سایت دانلود کردم ولی فایلی با پسوند sln که هم توی سایت انجین بهش اشاره شده هم شما اشاره کردین داخلش پیدا نکردم . این فایلی که گذاشته بودین رو دانلود کردم و توی آدرسی کهع گفتین اکسترک کردم ولی بازم وقتی فایل sln رو باز میکنم با ویژوال استدیو و میخوام موتور رو ران کنم خطا میگیره باید چیکار کنم؟ :(

پاسخ:
سلام 
تو نسخه جدید یکم فایلا مرتب تر شدن فایل های مربوط به پروژه ویندوز تو پوشه build قرار گرفتن
راهنمایی کلی رو می تونید از این لینک مشاهده کنید
سلام
خسته نباشید
چطور میشه روی ویندوز 8.1 اجراش کرد؟

تشکر
پاسخ:
سلام
صفحه مربوط به اجرا در محیط  ویندوز
http://cocos2d-x.org/wiki/How_to_run_cpp-tests_on_Windows
  • امیرحسین
  • سلام کامپایلش خیلی طول میکشه ؟ حجمش چقدر میشه ؟ واسه من سر 3.13 گیگ همینطوری مونده میشه ببینی سایزش چقدر شده بعد از کامپایل و به من بگی ؟ 
    پاسخ:
    پیغام ها رو موقع کامپایل چک کن اگه ارور داشته باشه مشخصه واگر هم کامل کامپایل شه میتونی پروژه testcpp رو اجرا کنی
  • امیرحسین
  • سلام مجدد 
    اشکال گرفت کامپایل که نشد زدم run حدود 10 تا ارور گرفت لیشترینش cocos2d.h بود چیکار کنم ؟
    پاسخ:
    دقیقا کدوم نسخه رو دانلود کردی؟
  • امیرحسین
  • اخرین نسخه رو دانلود کردم 3 و خورده ای بود 
    راستی با توجه به تحریم های داخلی و فیلتر های خارجی. من نتونستم انجین مورد علاقمو پیدا کنم یعنی اصلا وجود نداره 
    با کوکاس 2 دی میشه از تمامی سیستم های ads استفاده کرد برای تبلیغات ؟ 
    اول میخام فقط سر اندروید کار کنم دقیقا چیارو باید بلد باشم ؟ چه زبون هایی و چه ide. ؟ 

    پاسخ:
    بازم میگم کوکو اصلا برای شروع اسون نیست تو ایران پشتیبانی خیلی خوبی از یونیتی میشه یکم دیگه سرچ کن به جای یه همچین وبلاگی برای یونیتی میتونی چند ده سایت و کتاب و ویدیو اموزشی پیدا کنی.برای سیستم های تبلیغاتی در کوکو هم باید براش پلاگین ها رو کاستوم کنی یا اگر از سرویس معروفی مثل گوگل استفاده کنی پلاگینش رو استفاده کنی.بقیه مطالبم تو وبلاگ پیدا میشه
    سلام خیلی خیلی خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم برنامه ای مثل خروس جنگی بخوام بنویسم با توجه به اینکه آنلاینه چه زبان های برنامه نویسی میتونم استفاده کنم؟و یه راهنمایی کامل در این زمینه میخواستم لطفا اگه میشه ایمیلتون رو داشته باشم تا سوالاتم رو بپرسم
    پاسخ:
    برای سمت سرور از جاوا ،پی اچ پی ،پایتون و هرزبانی که تبحر دارید میتونید استفاده کنید و برای گوشی هم میتونید از نسخه جاواسکریپت یا سی پلاس بسته به علاقه میتونید استفاده کنید.
    با سی شارپ نمیشه؟ و برای سمت سرور باید حتما بین اینایی که گفتید باشه؟ با زبان سی نمیشه؟ :(
    پاسخ:
    با سیشارپ هم امکان داره.یکم در موردوب سرویس ها تحقیق کنید براساس منابع و توانایی هاتون هرکدوم که مایل بودید رو امتحان کنید.من برای پروژه فعلیم که یه بازی انلاینه از پی اچ پی وREST  استفاده میکنم چون هم قبلا پی اچ پی کار کردم و هم هاستی که در اختیار دارم فقط پی اچ پی رو پشتیبانی میکنه