Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












افرادی که می خواهند استودیو خودشان را داشته باشند معمولاَ ویژگی های شخصیتی متفاوتی با دیگران دارند که علاقه به استقلال یکی از این ویژگی هاست .اما بدانید که به تنهایی کاری از پیش نخواهید برد .ابزار های زیادی لازم است تا استودیو شما به جای تبدیل شدن به یک  برند بین المللی به شکستی مفتضحانه تبدیل نشود .

در اینجا فرض بر آنست که استودیو یک استودیو مستقل بدون سرمایه اولیه زیاد است .

یک بازی مجموعه ای است از هنر های مختلف شامل گرافیک ، صدا ، برنامه نویسی ، روانشناسی و ... که هر کدام از آنها متخصص خاص خود را طلب می کند و هر کدام از این قسمت ها هم گاهاَ دارای زیر مجموعه های نیز هستند .

اینکه فکر کنید به تنهایی تمام این کار ها را آن هم به نحو احسنت انجام خواهید داد خیال خامی بیش نیست .پس در گام اول شما به یک تیم نیاز دارید که بتوانید جنبه های مختلف بازی را پوشش دهید البته این به این معنی نیست که اگر تیمی برایتان گرد نیامد بی خیال بازی سازی شوید زیرا اگر به هر دری زدید و تیمی برایتان دست و پا نشد بهتر است خودتان دست به کار شوید و حداقل استارت کار را شما بزنید اما باز در خلال کار بدنبال هم تیمی باشید و بعد از پیدا کردن هم تیمی ادامه مطلب را پیگیری کنید.

اما یک هم تیمی چه ویژگی های باید داشته باشد؟کار تیمی وابستگی شدیدی به روابط بین اعضای تیم دارد پس یک دوست یا برادر یا یکی از اقوام یا همکلاسی می تواند بهترین هم تیمی شما باشد .

معمولاَ در تیم های بازی سازی مستقل تبحر و توانایی های تکنیکی در طول فرآیند ساخت به وجود خواهد آمد پس اینکه شما انتظار داشته باشید هم تیمی شما یک برنامه نویس قهار و مسلط به انجین باشد توقع نا بجایی به نظر می رسد .سعی کنید بهترین ها را دور هم جمع کنید .یک برنامه نویس خوب برایش یادگرفتن یک انجین و اسکریپت نویسی برای آن زیاد زمان بر نیست پس سعی کنید این استعداد ها را در اطراف خود پیدا کرده و آن ها را جذب کنید .کسی که مهارت خوبی در طراحی روی کاغذ دارد و دارای یک روحیه هنری نیز هست کار با فتوشاپ و نرم افزار های دیگر خیلی برایش دشوار نخواهد بود و به مرور زمان با آن آشنا خواهد شد.

بعد از نیروی انسانی لازم ما نیازمند تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی برای ادامه فرآیند تولید هستیم از جمله این نیازمندی ها می توان به مکان و تجهیزات کامپیوتری لازم و از لحاظ نرم افزاری هم یک انجین متناسب با نیاز مندی ها می تواند جزو ملزومات اولیه باشد .

تا می توانید سعی در متمرکز کردن تیم نمایید دور کاری به هیچ عنوان نمی تواند گزینه خوبی برای شروع باشد اما در صورت لزوم می تواند کار راهنداز باشد .نیازی به پنت هاوس یک ساختمان با اتاق های مجلل نیست انباری ، زیر زمین یک مغازه کوچک هم می تواند مکانی برای شروع باشد از لحاظ سیستم های کامپیوتری مورد نیاز هم می توان اعضای تیم را مجاب گردانید که سیستم خود را در صورت امکان به محل بیاورند و یا از لپ تاپشان استفاده کنند .برنامه نویسی جفتی هم یکی از راه حل های هم اصولی هم مقرون به صرفه است .

موضوع نرم افزار شاید بی اهمیت ترین موضوع در میان تازه کار های دنیای گیم باشد .باز کردن صفحه گوگل سرچ به دنبال کلماتی از قبیل بهترین انجین بازی سازی و بعد دانلود و کرک و شروع کار .اما این بدترین روش موجود است شما ابتدا ایده خود را ارزیابی کنید و نیازمندی های خود را مشخص نمایید که پیش نهاد من یک بازی دو بعدی با ایده ای جذاب است و بعد پلتفرمی را که می خواهید بازی را در آن عرضه کنید انتخاب کنید که پیش نهاد من اندروید است و بعد از آن اقدام به انتخاب انجین مناسب کنید .به یاد داشته باشید که همان قدر که دوست دارید به شما احترام گذاشته شود و بازی شما به صورت غیر قانونی کپی نشود از کرک کردن نرم افزار ها و انجین ها به پرهیزید .بسیاری از این انجین ها دارای نسخه رایگان هستند که اگر چه امکانات آنها کم تر از نسخه اصلی است اما کار شما را راه خواهد انداخت پس نیاز به زیرپا گذاشتن حق کسی ندارید .البته انجین های اوپن سورس بهترین انتخاب هستند اما معمولاَ به علت سطح دشواری انها کمتر توصیه می شوند . انجین های مانند گیم میکر ، stencyl , ... هم دارای نسخه رایگان هستند هم کار با آنها به نسبت ساده تر است .

گرافیک و صدا هم جزو همین اقلام نرم افزاری هستند سعی کنید به جای کپی برداری از بازی ها و منابع موجود از آنها الگو برداری کنید و از الگو هایی که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد استفاده کنید و در این مورد نیز باز به قوانین حق مالکیت معنوی پایبند باشید 

این موارد شاید از بنیادی ترین موارد شروع کار باشد در ادامه به بررسی بخش های مورد نیاز دیگر خواهیم پرداخت

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰ ق.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

نظرات  (۱)

مقالاتتون رو در سایت شیپورچی خوندم فوق العده بود! وبلاگتون هم جالبه،موفق باشید.
پاسخ:
سلام خیلی خوش اومدید .
خوشحالم خوشتون اومد
شمام همین طور موفق باشید