Arvanttt

تند و سریع

Arvant

تند و سریع












استودیو بازی سازی خود را به پا کنید

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱ ب.ظ

صنعت گیم در کشور ما صنعت نوپاییست که به تازگی با ساخت عناوین خوش ساختی توانسته تا حدودی نظرات را به سوی خود جلب کند .در بحث بین المللی این صنعت جزو صنعت های تراز اول به شمار می رود که سالهاست در بحث درآمد از صنعتی همچون سینما پیش افتاده است اما اوضاع کمی در ایران برای این صنعت وخیم است .نبود قوانین کپی رایت باعث شده است که ارزان ترین بازی های ایرانی توان رقابت با گران ترین بازی های خارجی را از دست بدهند و این یعنی فاجعه .نبود ساز و کار های پخش و ناشران فعال در این زمینه از یک سو و عدم رغبت گیمر ایرانی نسبت به بازی ایرانی از سوی دیگر دست به دست هم داده اند تا بر مشکلات بیفزایند .

ارائه محصولات بدون قوانین کپی رایت باعث می شود که یک گیمر ایرانی در میان انبوهی از بازیهای تراز اول داخلی غرق شود و هیچ رغبتی برای خرید بازی های ایرانی که حتی اگر با همان قیمت هم ارائه شوند ولی صد در صد کیفیت بازی های خارجی را دارا نمی باشند رغبت نکند.

شاید منتظر ماندن برای حل این مشکل از طریق نهاد های دولتی در افق 1504 هم میسر نگردد و همچنین در جامعه هم رغبتی زیادی از طرف بازی باز ها برای بها دادن به بازی های ایرانی به این زودی ها شکل نگیرد .از آن طرف حضور در بازار های بین المللی هم با وضع کنونی تحریم ها که از زمین و زمان در حال باریدن است عرصه را برای ارائه جهانی بازی ها تنگ کرده است .

اما اگر در میان این اره حل ها بهترین را انتخاب کنیم تلاش برای رسیدن به کیفیت جهانی و ارائه بازی در بازار های مطرح شاید از همه بهتر باشد چون همه در یک تکاپوی مستمر و مفید باعث افزایش کیفیت کار ها خواهند شد و از رخوت و منتظر ماندن برای حل مشکلات بهتر به نظر می رسد .

راه های مختلفی برای دور زدن تحریم ها وجود دارد که اگر هر کدام از آنها را بتوان به نتیجه رساند می توان امیدوار بود که دریچه ای به  بازار جهانی برای صنعتی نوپا باز شده است .همان طور که در حال حاظر شاهد حضور بازی های مختلف ایرانی در شبکه جهانی استیم و مارکت های مختلف تلفن همراه و یا سایت های انلاین فروش بازی هستیم .

استفاده از این روش ها هر کدام هزینه های را به محصول تحمیل می کند که باز خود جای بحث دارد ولی باز در صورتی که همین راه ها هم به ثمر برسد جای امیدوارییست.

این که شما علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستید می تواند جای خوشحالی باشد اما برای فعالیت در این صنعت راه های مختلفی پیش روست .جدای از آنکه در نقش یک گرافیست  ، برنامه نویسی یا طراح بازی و مرحله در خود توانایی های میبیند که می توانید در این صنعت به کار گیرید باید محلی برای به کار گیری این توانایی ها نیز فراهم باشد که معمولاَ شرکت های تازه تاسیس یا قدیمی زیادی در گوشه و کنار کشور هستند که اقدام به جذب نیرو های فعال و علاقه مند در این زمینه می نمایند . کار در این استدیو ها می تواند تجربه خوبی از کار تیمی و حضور در یک جمع بازی ساز باشد .اما عوامل مختلفی هم وجود دارد که باعث می شود که شما فرصت حضور در همچین جمع های را نداشته باشید .

فعالیت در این صنعت بازی سازی به صورت مستقل یکی دیگر از روش های ادامه فعالیت در زمینه توسعه بازی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و بسیارند بازی سازانی که با هزینه های شخصی اقدام به راهندازی گروه های مستقل نموده اند و مشغول طراحی و ساخت بازی هستند و به کرار شاهد موفقیت عناوین تولیدی این بازی سازان مستقل بوده و هستیم .عناوینی خلاقانه که علاوه بر جذب رضایت گیمر ها توانسته وضعیت سازندگان آن را نیز متحول کند.

من هم یکی از علاقه مندان این حوضه هستم و علاقه مند به ادامه فعالیت در این صنعت از این رو علاقه شدیدی به راهندازی یک استودیو مستقل دارم به همین خاطر شروع به گشت و گذار برای پیدا کردن نیازمندی های مختلف در این زمینه کردم و دوست داشتم اطلاعاتی رو که به نظرم جالب و کاربردی هستند رو در وبلاگ منتشر کنم. 

منتظر مطالب بعدی باشید.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱ ب.ظ
به اشتراک می گذارم : به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم